GSB: Kubalonka - Węgierska Górska

2016-07-24

Drugi dzień wycieczki prowadził z Kubalonki do Węgierskiej Górki punktem kulminacyjnym wycieczki miało być zdobycie Baraniej Góry (1220 m npm).

Pierwsze kilometry trasy prowadziły więc pod górę, jednak ostateczne podejście pod Baranią górę, rozpoczęło się dopiero po 5,5 km wędrówki i miało 4,5 km i ponad 400 metrów przewyższenia. Na podejściu zrobiliśmy jeden postój w schronisku na Przysłopie. Końcowe podejście na sam szczyt było dość męczące, szczególnie, że zrobiło się strasznie duszno.

Na Baraniej Górze zrobiliśmy dłuższy postój, pooglądaliśmy widoki z wieży, a następnie odpoczywaliśmy w oczekiwaniu na resztę grupy. W końcu jednak ruszyliśmy dalej, najpierw lekko w dół, ale potem znów pod górę na Magurkę Wiślańską, po zdobyciu której mieliśmy do pokonania bardzo ciekawy odcinek odsłoniętym grzbietem z pięknymi widokami na obie strony. Niestety coraz wyraźnie widzieliśmy również nadchodzące chmury burzowe.

Na szczęście zanim na dobre się rozpadało udało nam się skrzyć do lasu, praktycznie na całym zejściu padało, ale pod osłoną drzew deszcz nie był strasznie uciążliwy. Po pokonaniu 24 km zeszliśmy do Węgierskiej Górki, gdzie przyszło nam trochę poczekać na resztę grupy, w między czasie padać przestało i do busa szliśmy już przy dość dobrej pogodzie.