Wycieczka szkolna do Solca

2018-05-29

Wraz z uczniami klasy VII wybrałem się na dwudniową wycieczkę rowerową do Solca Zdroju. Dołączyliśmy się do wyjazdu organizowanego przez Gimnazjum w Niepołomicach, ostatecznie w wycieczce wzięło udział 10 uczniów i 3 nauczycieli. Dla nas wyjazd zaczynał się spod szkoły, natomiast reszta wyprawy wyruszała spod niepołomickiego gimnazjum, musieli więc pokonać dodatkowo 13 km.

Z Woli Zabierzowskiej pojechaliśmy na wał Wisły, którym z drobnymi zjazdami dotarliśmy do Górki w pobliżu Szczurowej. Dalej skierowaliśmy się na Wietrzychowice, gdzie promem przekroczyliśmy Dunajec. Celem pośrednim wycieczki była malowana wieś Zalipie, gdzie trochę odpoczęliśmy i przy okazji zwiedziliśmy jedno z malowanych gospodarstw.

Dalej pojechaliśmy do Borusowej gdzie promem przepłynęliśmy tym razem przez Wisłę do Nowego Korczyna. Ostatni etap naszej wycieczki prowadził dość ruchliwą drogą 79 do Solca Zdroju czyli ostatecznego celu naszej wycieczki.

Na miejscu nadszedł czas na kolacje, a potem na regeneracje w kompleksie basenów mineralnych "Malinowy Dwór".

Uczniowie z Woli Zabierzowskiej pokonali tego dnia około 81 km na rowerze, ja oczywiście musiałem jeszcze dojechać do pracy, więc wyszło mi około 94 km.