Kalorie: 20151 kcal
Średnio na aktywność: 14.43 km
Korona Bieszczadów - Bukowe Berdo, Tarnica, Halicz

Drugiego dnia wycieczki w Bieszczady była zaplanowana trasa szlakiem czerwonym (GSB) z Utrzyk Górnych przez Szeroki Wierch na Tarnicę i dalej przez Halicz, Rozsypaniec, Przełęcz Bukowską do Wołosatego. Kilka osób zdecydowało się jednak na trochę dłuższą i trudniejszą trasę przez Bukowe Berdo, ponieważ zaplanowaną wcześniej trasą przez Szeroki Wierch już kiedyś szedłem, więc ruszyłem przez Bukowe Berdo:).

Trasa okazała się dość wymagająca, na szczęście po początkowych problemach z pogodą, potem się…

Tętno śr.: 122 (66%)
Tętno maks.: 163 (88%)
Korona Bieszczadów - Bukowe Berdo, Tarnica, Halicz - więcej ...
Mogielica - 1170 m npm

Dziś postanowiłem zdobyć ponownie Mogielicę (1170 m npm) najwyższy szczyt Beskidu Wyspowego. Byłem już kiedyś na tej górze (łatwiejszą drogą z córką na plecach), ale potrzebowałem ją zaliczyć ponownie do Korony Gór Polskich. Razem z siostrze podszedłem szlakiem niebieskim z Jurkowa, jednak tuż przed szczytem zrobiliśmy mały trawers, który przedostaliśmy się na Halę Stumorgową i dopiero z niej szlakiem (żółty i niebieski) zdobyliśmy szczyt

W dół zeszliśmy szlakiem zielonym na przełęcz…

Tętno śr.: 122 (66%)
Tętno maks.: 154 (83%)
GOT: 15
Mogielica - 1170 m npm - więcej ...
Ślęża

W ramach wycieczki szkolnej na jaką pojechałem z dziećmi w dniach 10-12 maja do Wrocławia, udało się nam zdobyć Ślężę (718m npm) - najwyższy szczyt Przedgórza Sudeckiego.

Na szczyt ruszyliśmy z Przełęczy Tąpadła, wybraliśmy piękny, skalny, ale dość ciężki szlak niebieski, mniej więcej w połowie trasy nasz pilot - przewodnik, zadecydował o przeskoczeniu na szlak żółty, którym ostatecznie zdobyliśmy szczyt. Następnie zeszliśmy do Sobótki szlakiem czerwonym, na którego końcu czekał na…

GOT: 15
Ślęża - więcej ...
Wycieczka na Złazisko Młodzieży

Wraz z uczniami wybrałem się wycieczkę pieszą w Beskid Makowski. Ruszyliśmy z Przełęczy Jaworzyce (576 m npm), weszliśmy na szczyt Lubomira (904 m npm - najwyższy szczyt Beskidu Makowieskiego), następnie czerwonym szlakiem przez Trzy Kopce i Łysice doszliśmy do Schroniska PTTK na Kudłaczach - gdzie wzieliśmy udział w Złazisku Młodzieży. Po imprezie zeszliśmy do Poręby gdzie czekał na nas autobus.

Ślad na poniższej mapie jest niestety niepełny, nie wiem dlaczego nie…

GOT: 14
Wycieczka na Złazisko Młodzieży - więcej ...
Babia Góra Percią Akademików

Zapowiadała się piękna niedziela, więc postanowiłem wybrać się w góry. Chciałem zrealizować zaplanowaną na poprzedni tydzień wycieczkę w Tatry na Czerwone Wierchy (wtedy nie pojechałem bo rozchorowała mi się córka), niestety nie znalazłem chętnych na taki wyjazd, więc ostatniej chwili zmieniłem plany i postanowiłem ponownie zdobyć Babią Górę, tym razem Percią Akademików.

W ostatnich dwóch latach sporo jeżdżę na wycieczki górskie, jednak do tej pory nie wybierałem raczej tras, wymagających wspinaczki.…

Tętno śr.: 135 (73%)
Tętno maks.: 186 (100%)
GOT: 21
Babia Góra Percią Akademików - więcej ...
Wysoka

Wycieczka na najwyższy szczyt Pienin czyli Wysoką (1052 m npm). Do 180 punktów GOT potrzebnych mi do zdobycia w tym roku odznaki GOT popularnej i małej brązowej brakowało mi jeszcze 11 punktów, postanowiłem wybrać się na ostatnią w tym roku wycieczkę górską. Ostatecznie padło na Wysoką - najwyższy szczyt Pienin, którego zdobycie przybliża mnie również do odznaki Korony Beskidów Polskich ustanowionej przez PTTK w Bochni. Na wycieczkę wybrałem się z Krzyśkiem i Izą.

GOT: 17
Wysoka - więcej ...
Turbacz

Po ostatniej udanej wycieczce na Górę Chełm i Kudłacze, zaplanowałem kolejną wycieczkę górską tym razem na Turbacz. Niestety na niedziele, prognozy pogody były średnie, co prawda w sobotę na twojej pogodzie pojawiła się prognoza bez deszczu, ale jak rano jechaliśmy samochodem, to można było mieć spore obawy czy uda się deszczu uniknąć.

Na wycieczkę wybraliśmy się z Izą i Krzyśkiem. Samochodem dojechaliśmy do Koninek, skąd zgodnie z planem mieliśmy zaatakować Turbacz szlakiem…

Tętno śr.: 94 (51%)
Tętno maks.: 154 (83%)
GOT: 23
Turbacz - więcej ...
Łysica

W 2013 roku spędzałem trochę przedłużony weekend z żoną w Chęcinach, jeden dzień zaplanowaliśmy sobie na wycieczkę po Górach Świętokrzyskich, pech chciał, że akurat tego dnia pogoda była nie najlepsza. Mimo wszystko postanowiliśmy jednak jechać. Samochodem zajechaliśmy pod klasztor na Św. Katarzynie skąd ruszyliśmy na Łysicę (612 m npm).

Pogoda niestety była kiepska, cały czas siąpiło, było zimno i mglisto. Szlak na Łysice, prowadził dość stromo pod górę po dużych kamieniach,…

GOT: 8
Łysica - więcej ...
Radziejowa

Podczas wakacji 2008 zdobyliśmy Radziejową 1262 m npm - najwyższy szczyt Beskidu Sądeckiego. Na całodzienną wycieczkę ruszyliśmy z kempingu na którym mieszkaliśmy. Pierwsze metry to dojście po płaskim do szlaków. W zasadzie ze centrum Piwnicznej prowadził w kierunku Radziejowej dobrze oznaczony szlak żółty, ale my nie mieszkaliśmy w samym centrum, więc opracowałem mały skrót, który miał nas doprowadzić do szlaków.

Niestety pierwsze podejście mojego skrótu, prowadziło po stromej drodze z betonowych…

Radziejowa - więcej ...
Turbacz

Pierwsza moja i mojej przyszłej żony wycieczka w góry - celem stał się Turbacz, trochę bałem się kondycje mojej wtedy jeszcze dziewczyny, dlatego też zaplanowałem, że pojedziemy samochodem do Koninek, tam wjedziemy wyciągiem krzesełkowym na Tobolów 968 m npm i dopiero stamtąd ruszymy pieszo na Turbacz.

Na Tobolowie od razu zrobiliśmy sobie postój i na pięknej widokowej polanie porobiliśmy kilka fotek. Następnie dość stromym podejściem ruszyliśmy w kierunku Obindowca, gdzie nasz…