Średnio na aktywność: 18.3 km

Rajd Rodzinny dz. 1

Podobnie jak rok temu wybrałem się z żoną i córką na Rajd Rodzinny organizowany przez PTTK Bochnia. W tym roku wyzwanie było większe, bo mała musiała całą trasę pokonać samodzielnie na nogach:)

Pierwszego dnia trasa prowadziła z Obindowej do schroniska na Starych Wierchach, potem do schroniska na Maciejowej i zejście do Rabki Słone szlakiem czarnym. Emilka poradziła sobie wzorowo, co prawda na podejściach trochę marudziła, ale w sumie dała sobie radę bez większych problemów.

Rajd Rodzinny dz. 1 - więcej ...
Korona Bieszczadów - Magura Stuposiańska, Połonina Caryńska

Trzeciego dnia wycieczki w Bieszczady mieliśmy zaplanowaną krótszą, ale trudną wycieczkę na Magurę Stupiosiańską i Połoninę Caryńską. Na szczęście trudy podejść na szczyty rekompensowała słoneczna pogoda i piękne widoki. W podziwianiu widoków przeszkadzał do prawda mocno wiatr, który szczególnie na Połoninie Caryńskiej chciał mi głowę urwać, ale po zawietrznej można było się nawet opalać:)

Tętno śr.: 110 (59%)
Tętno maks.: 160 (86%)
Korona Bieszczadów - Magura Stuposiańska, Połonina Caryńska - więcej ...
Korona Bieszczadów - Bukowe Berdo, Tarnica, Halicz

Drugiego dnia wycieczki w Bieszczady była zaplanowana trasa szlakiem czerwonym (GSB) z Utrzyk Górnych przez Szeroki Wierch na Tarnicę i dalej przez Halicz, Rozsypaniec, Przełęcz Bukowską do Wołosatego. Kilka osób zdecydowało się jednak na trochę dłuższą i trudniejszą trasę przez Bukowe Berdo, ponieważ zaplanowaną wcześniej trasą przez Szeroki Wierch już kiedyś szedłem, więc ruszyłem przez Bukowe Berdo:).

Trasa okazała się dość wymagająca, na szczęście po początkowych problemach z pogodą, potem się…

Tętno śr.: 122 (66%)
Tętno maks.: 163 (88%)
Korona Bieszczadów - Bukowe Berdo, Tarnica, Halicz - więcej ...
Korona Bieszczadów - Trochaniec

Wraz z PTTK Bochnia wybrałem się na 3 dniową wycieczkę w Bieszczady, naszym celem jest zdobycie Korony Bieszczadów - czyli 15 szczytów, za zaliczanie których można zdobyć odznakę ustanowioną przez PTTK w Sanoku. Na początek zaliczyliśmy pasmo Otrytu i jej najwyższym szczytem czyli Trohańcem 939 m npm.

Tętno śr.: 104 (56%)
Tętno maks.: 159 (86%)
Korona Bieszczadów - Trochaniec - więcej ...
GSB: Czarna Woda - Radziejowa - Krościenko

Ostatnia planowa wycieczka na Główny Szlak Beskidzki, na koniec został odcinek w paśmie Radziejowej do Krościenka nad Dunajcem. Co prawda do zakończenia zdobywania GSB pozostał jeszcze krótki odcinek Beskidzie Niskim, ale to mamy nadrobić w terminie późniejszym.

Na sam koniec serii GSB mieliśmy naprawdę piękną pogodę z pięknymi, dalekimi widokami, co możecie zaobserwować na zdjęciach. Wyruszyliśmy do Czarnej Wody i bez szlaku dotarliśmy do szlaku niebieskiego prowadzącego na Rogacze. Następnie już szlakiem czerwonym (GSB) przeszliśmy…

Tętno śr.: 108 (58%)
Tętno maks.: 152 (82%)
GSB: Czarna Woda - Radziejowa - Krościenko - więcej ...
Do Lipnicy Murowanej

Już kilkukrotnie jeździłem rowerem do Lipnicy Murowanej w niedzielę palmową, ale tym razem postanowiłem wybrać się tam w sposób zorganizowany z wycieczką PTTK.

Pierwotnie miałem jechać z Niepołomic, ale po tym jak zmarzłem w piątek jadąc do pracy, biorąc również pod uwagę, że akurat w ten weekend nastąpiła zmiana czasu, postanowiłem jednak pojechać z Łapczycy. Mniej więcej o 8:40 (czasu letniego) wyruszyłem z Łapczycy i kilka minut przed 9 byłem w…

Tętno śr.: 132 (71%)
Tętno maks.: 165 (89%)
Do Lipnicy Murowanej - więcej ...
GSB: Bartne - Desznica

Kolejna wycieczka na GSB z PTTK Bochnia, miało być z Bartnego do Kątów, ale w Beskidzie Niski jeszcze zima na całego, szlak był nieprzetarty i udało ma się dotrzeć ledwo do Desznicy.

Tętno śr.: 141 (76%)
Tętno maks.: 174 (94%)
GSB: Bartne - Desznica - więcej ...
GSB: Jaworzyna Krynicka - Krynica

W dniu 13 stycznie wybrałem się z PTTK Bochnia na kolejną wycieczkę górską na GSB, tym razem odcinek z Jaworzyny Krynickiej do Krynicy Zdrój (czerwonym), wcześniej oczywiście musieliśmy podejść pod górę z Doliny Czarnego Potoku (zielonym).

Dochodząc do Krynicy, zboczyłem na chwilę ze szlaku, żeby odwiedzić cmentarz wojenny nr 346 w Krynicy.

GSB: Jaworzyna Krynicka - Krynica - więcej ...
Sucha Dolina - Obindza - (GSB) Wielki Rogacz - Rytro

Grudniowa wycieczka na Główny Szlak Beskidzki okazała się dość wymagająca, przede wszystkim na dość ciężkie, zimowe warunki.

Na trasę wyruszyliśmy z Suchej Doliny, podeszliśmy do Obindzy, jeszcze po dość dobrej drodze, ale już po śniegu, a następnie zaczęliśmy się przebijać mocno zaśnieżonym szlakiem na Rogacze. Po zdobyciu Wielkiego Rogacza (1182 m npm) rozpoczęliśmy prawie 10 km odcinek GSB do Rytra (a już jakieś 6 km mieliśmy w nogach). Droga do Rytra…

Tętno śr.: 132 (71%)
Tętno maks.: 159 (86%)
GOT: 19
Sucha Dolina - Obindza - (GSB) Wielki Rogacz - Rytro - więcej ...
GSB: Zdynia - Rotunda - Regietów, Smerekowiec

Drugiego dnia wyjazdu andrzejkowego w Beskid Niski w 2 osobowym składzie, w zimowych warunkach zdobyliśmy Rotundę. Przy tej okazji mieliśmy przyjemność oglądać, co dopiero wyremontowany cmentarz wojenny nr 51, w pięknej, zimowej scenerii. Z Rotunde zeszliśmy do Regietowa Niżnego, a potem szosą ruszyliśmy w kierunku Smerekowca, myślałem że uda mi się jeszcze odwiedzić cmentarz wojenny z Smerekowcu, ale na 500 metrów przed cmentarzem zwinął nas nasz autobus.

GOT: 8
GSB: Zdynia - Rotunda - Regietów, Smerekowiec - więcej ...