Średnio na aktywność: 18.86 km
Chęciny: 2x Zamek + kirkut

Dziś mieliśmy wyjątkowo napięty harmonogram. Rano odwiedziliśmy Jaskinię Raj, potem zdobyliśmy Łysicę, następnie byliśmy pod Dębęm Bartek, a na koniec na lodach w Chęcinach.

Wieczorem znalazłem godzinkę dla siebie, żeby wyskoczyć na rower. Na początek pojechałem do rynku, a następnie ulicą Jędrzejowską do parkingu przy zamku i na górę pod kasy, tym razem udało mi się wyjechać pod same schody, jednak góral dużo lepiej nadaje się na takie drogi.

Trochę ponad 2 tygodnie temu przyjechałem…

Chęciny: 2x Zamek + kirkut - więcej ...
Chęciny: W poszukiwaniu placu zabaw

Rano w Mikołajkach, potem kilka godzin w samochodzie i kilka minut po 15 zameldowaliśmy się w Chęcinach. Poszliśmy na zamek, tym razem wersja z pełnym zwiedzaniem. Bilet kosztuję 13 zł od osoby, mała weszła jeszcze za darmo. Potem zameldowaliśmy się SSM w Chęcinach, a wieczorem wyruszyłem z moją córką na poszukiwanie placu zabaw.

Sprawa okazała się dość trudna. Co prawda z okien naszego noclegu widać przepiękny, duży plac zabaw na terenie placówki przedszkolnej wybudowanej z…

Chęciny: W poszukiwaniu placu zabaw - więcej ...
Mikołajki: U Króla Sielaw, pożegnanie z Mikołajkami

W poniedziałek rano opuszczaliśmy Mikołajki. Wstałem więc wcześnie rano, żeby kupić bułki a przy okazji zrobić pożegnalną rundkę po Mikołajkach.

Na początek pojechałem w odwiedziny do przykutego do mostu Króla Sielaw:) Dzień wcześniej dokładnie przeczytałem legendę o wielkiej złocie rybie będącej herbem Mikołajek oraz o tradycji przykuwania Króla Sielaw do mostu, więc pojechałem go zobaczyć.

Później jeszcze rundka po porcie i mieście, po bułki i do miejsca zamieszkania. Kilka minut przed 9 ruszyliśmy w drogę…

Mikołajki: U Króla Sielaw, pożegnanie z Mikołajkami - więcej ...
Nowe Sady, Zelwągi

Mój pobyt na Mazurach powoli się kończy, dziś była niedziela, więc rano po bułki nie jechałem, za to wieczorem - około 18 wybrałem się na dość długą przejażdżkę przez Nowe Sady i Zelwągi.

Z Mikołajek wyjechałem koło Hotelu Gołębiewski i chyba toru samochodowego do Nowego Sadu. Nowy Sad to typowa miejscowość turystyczna, ale dalej przejechałem przez kilka zdecydowanie mało turystycznych wiosek.

Za Nowym Sadem kończy się asfalt i szutrową tarką przez las dojeżdżamy do Jory…

Nowe Sady, Zelwągi - więcej ...
Dookoła Śniardwy (wariant bez promu)

Sobota podczas naszych wakacji na Mazurach miała być moim dniem rowerowym, a reszta rodzinki miała opalać się na plaży. Niestety wyszło na to, że sobota była chyba najbardziej pochmurnym i zimnym dniem podczas naszych wakacji, mimo wszystko ja zrealizowałem mój dzień rowerowy, a rodzinka zamiast na plaże poszła na plac zabaw:)

Na trasę ruszyłem przed 8 rano, ponieważ już raz objeżdżałem Śniardwy (w 2012) tym razem postanowiłem zrobić to inaczej, czyli po pierwsze w przeciwnym…

Dookoła Śniardwy (wariant bez promu) - więcej ...
Trzecia wieża nad Łuknajno + plaża

W końcu rano  była pogoda, więc przy okazji wyjazdu po bułki mogłem zrobić mały wypad rowerowy - cel trzecia (jeszcze niezdobyta) wieża nad jeziorem Łuknajno.

Wypatrzyłem na mapie, że nad jeziorem Łuknajno, jest jeszcze jedna wieża widokowa, co więcej z Mikołajek mam na nią najbliżej. Co prawda żeby do niej dotrzeć trzeba było pokonać kawałek trasy DK16, ale z samego rana ruch na tej drodze był prawie żaden. Przejechałem, więc koło cmentarza, zamkniętej stacji kolejowej…

Trzecia wieża nad Łuknajno + plaża - więcej ...
Rodzinnie do Popielna

W nocy i rano w Mikołajkach padało, nawet po bułki poszedłem na nogach nie realizując porannej wycieczki rowerowej. Brzydko było w zasadzie do południa, mimo wszystko około godziny 11:30 ruszyliśmy wszyscy na wycieczkę rowerową do Popielna.

Przejechaliśmy przez całe Mikołajki i skręciliśmy w drogę na Uktę, krótki sztywny podjazd i po chwili skręciliśmy w leśną drogę prowadzącą do promu kursującego na przesmyku pomiędzy jeziorem Mikołajskim i Bełdany. Zgodnie z drogowskazem na skrzyżowaniu, drogą przez las…

Rodzinnie do Popielna - więcej ...
Kanał Tałcki

Rano wyjazd nad kanał Tałcki łączący jezioro Tałty z jeziorem Tałtowisko nie wypalił, więc postanowiłem zrealizować go po południu.

Na początek odwiozłem dziewczyny na plażę miejską w Mikołajkach, a następnie za oznakowaniem czerwonego szlaku pieszego ruszyłem do Tałt. Już na samym początku, przy wyjeździe z Mikołajek, miałem niemiłe spotkanie z wielkim psem, który gonił mnie po drodze. Potem już szybko dojechałem do Tałt, a następnie nad kanał Tałcki - tak nazywa się na mapie, natomiast…

Kanał Tałcki - więcej ...
Rano po bułki

Rano miałem jechać nad kanał Tałcki, ale pogoda była kiepska, więc skończyło się tylko na szybki wyjeździe po bułki do sklepu.

Vavg: 12 km/h
Rano po bułki - więcej ...
Na plażę

Na plażę miejską w Mikołajkach pojechaliśmy rowerami, wyszło prawie 1,5 km. Co prawda temperatura w tym roku średnio zachęca do kąpieli, ale mimo to plaża była pełna, również nasza córka bawiła się najlepsze przez około 1,5 godziny. Potem niestety pogoda zaczęła się psuć, więc wróciliśmy do domu, jakaś godzinę później przeszła burza i padał deszcz.