Przewyższenia: 19812 m
Średnio na aktywność: 10.43 km
Między Niedzicą i Czorsztynem

Kończąc nas pobyt na polu namiotowym pojechaliśmy jeszcze zobaczyć zamki po dwóch stronach jeziora Czorsztyńskiego.

Do Niedzicy pojechaliśmy samochodem już całym majdanem, zaparkowaliśmy pod zamkiem (20 zł) i po kilku fotka przez zamkiem, zdecydowaliśmy się nie zwiedzać zamku w Niedzicy tylko popłynąć do Czorsztyna. Bilet na statek kosztował nas 54 zł w dwie strony i pierwszym dzisiejszym kursem przepłynęliśmy do Czorsztyna. Z przystani musieliśmy trochę się powspinać na zamek. Za 15 zł zwiedziliśmy ruiny zamku…

Vavg: 8 km/h
Między Niedzicą i Czorsztynem - więcej ...
Wycieczka do Czerwonego Klasztoru

Wieczorem po wycieczce na Trzy Korony, wybraliśmy się Emilką zwiedzać Czerwony Klasztor - po słowackiej stronie Dunajca.

Po porannej wycieczki na Trzy Korony, trochę odpoczęliśmy i pojechaliśmy do Czerwonego Klasztoru z zamiarem zwiedzenia muzeum. Bilet kosztował nas 35 zł i mogliśmy wejść na teren klasztoru. Od mojej ostatniej wizyty w tym miejscu (12 lat temu), trochę się pozmieniało, jest więcej multimediów, ale dalej jest to ten sam surowy klasztor.

Zwiedzanie zajęło nam około godziny, młodej…

Vavg: 11 km/h
Wycieczka do Czerwonego Klasztoru - więcej ...
Z Emilką na Trzy Korony

Drugiego dnia pobytu w Sromowcach Niżnych postanowiliśmy wybrać się na wycieczkę na Trzy Korony. Pod schronisko Trzy Korony (a konkretnie pod parking poniżej schroniska) podjechaliśmy na rowerach - jakieś 2 km, a potem szlakiem żółtym doszliśmy na przełęcz Szopka i niebieskim na szczyt Okrąglicy, oczywiście z wizytą na platformie widokowej. W dół zeszliśmy szlakiem niebieskim na polane Kosarzyska i zielonym do Sromowców. No i na koniec powrót rowerem na pole namiotowe :)

Przyznam szczerze, że…

GOT: 11
Z Emilką na Trzy Korony - więcej ...
Przełom Dunajca z Emilką

Jak co roku pojechałem z córką pod namiot, tym razem do Sromowców Niżnych nad Dunajec. Pierwszego dnia wybraliśmy się na wycieczkę rowerową przełomem Dunajca do Szczawnicy.

Biwak założyliśmy na polu namiotowym Laskowscy znajdującym około 1,5 km od centrum Sromowców Niżnych, więc po rozbiciu namiotu ruszyliśmy rowerami do centrum na obiad w sumie machnęliśmy dobre 4 km.

Po małej sjeście postanowiliśmy pojechać ścieżką przełomem Dunajca do Szczawnicy. Trasa poszła w miarę sprawnie, choć bardzo łatwo nie…

Przełom Dunajca z Emilką - więcej ...
Maciejowa rodzinnie

Na weekend pojechaliśmy do Rabki i na wyjazd rozpoczęliśmy od wycieczki na Maciejową z Rabki Słone.

Maciejowa rodzinnie - więcej ...
Z dziećmi po lesie i na lody

Rundka po lesie z dziećmi, po drodze był jeszcze plac zabaw a na koniec lody.

Z dziećmi po lesie i na lody - więcej ...
Rodzinnie na Przylasek

Niedziela rano i całą rodziną jedziemy na Przylasek Rusiecki nad stawy. Dzieci się trochę pomoczyły, ale pogoda zaczęła się coś psuć, więc po mniej więcej godzinie ruszyliśmy w drogę powrotną. W Niepołomicach jeszcze lody i kilka minut po 12 byliśmy w domu.

Rodzinnie na Przylasek - więcej ...
Wieczorna wycieczką z córką na wały

Wieczorem z córką do Zwał jak zwał na szybką colę i potem do centrum Niepołomic po wale w celu dokręcenia do 10 km.

Wieczorna wycieczką z córką na wały - więcej ...
Z córką po lesie

Wycieczka z córką po lesie o potem oczywiście na lody. Młoda dawno nie jeździła, więc trzeba było ją lekko rozruszać. Przy okazji wskoczyłem w wyzwanie na Stravie organizowane przez InPost z okazji Tour de France 9 x 10 km do 21.07.

Z córką po lesie - więcej ...
Ze schroniska do samochodu

Po nocy w schronisku trzeba było jeszcze wrócić do samochodu.

Ze schroniska do samochodu - więcej ...