Średnio na aktywność: 18.34 km
Magura Wątkowska

Kolejna wycieczka z PTTK Bochnia, tym razem na Magurę Wątkowską w Beskidzie Niskiem i na jej najwyższy szczyt należący do Korony Beskidu Niskiego - czyli Wątkową (846 m npm).

Wycieczkę rozpoczęliśmy w Bartnym - bród, skąd ostry podejściem wyszliśmy na grzbiet Magury Wątkowskiej. Potem odbiliśmy jeszcze na chwilę zobaczyć rezerwat przyrody Kornuty. Następnie wróciliśmy na rozejście szlaków i ruszyliśmy przez Wątkową ma Magurę pod ołtarz papieski. Tam nastąpiła dłuższa przerwa w trakcie której nastąpiło rozdanie…

GOT: 15
Magura Wątkowska - więcej ...
Magura Małostowska

Na zakończenie roku 2019 odbyła się jeszcze jedna wycieczka górska z PTTK Bochnia, tym razem na Magurę Małostowską (813 m npm) - szczyt do Korony Beskidu Niskiego.

Wycieczka dla mnie była bardzo ciekawa, ponieważ startowaliśmy w Owczarach gdzie znajdował się cmentarz wojenny nr 70 (Rychwałd), następnie na szczycie Magury Małostowskiej odwiedziliśmy cmentarz wojenny nr 58 (Przysłup), a wycieczkę zakończyliśmy na przełęczy Małostowskiej, gdzie znajduje się cmentarz wojenny nr 60 (Magura).

Wycieczka odbyła się w warunkach…

GOT: 12
Magura Małostowska - więcej ...
Jaworze 882 m npm

Kolejna wycieczka górska z PTTK Bochnia, tym razem na Jaworze w pobliżu Grybowa.

GOT: 16
Jaworze 882 m npm - więcej ...
Jaworniki

Po andrzejkowej imprezie, drugi dzień na szlaku był zaplanowany jako znacznie łatwiejszy - celem były Jaworniki (908 m npm) czyli najwyższy szczyt gór Sanocko-Turczańskich.

Wycieczkę rozpoczęliśmy pod cerkwią w Bytrem, a zakończyliśmy na Przełęczy Żłobki po drodze osiągając szczyt Besidy (856 m npm) i Jaworników.

GOT: 10
Jaworniki - więcej ...
Szlak niebieski - Jamma Górna - Wola Maćkowa

Wybrałem się na turystyczne andrzejki z PTTK Bochnia, połączone z zaliczeniem kolejnego odcinka szlaku niebieskiego. To właśnie pierwszego dnia imprezy wędrowaliśmy po szlaku niebieskim z Jammej Górnej do Woli Maćkowej.

Tego dnia podróżowaliśmy raczej w dość kiepskiej pogodzie, choć były momenty w których słońce przebijało się przez chmury. Szlak z Jammnej Górnej do Jureczkowej prowadził w zasadzie w całości po asfalcie i dopiero druga cześć naszej wędrówki prowadziła po leśnych ścieżkach. Momentami nie za dobrze…

GOT: 19
Szlak niebieski - Jamma Górna - Wola Maćkowa - więcej ...
Piotruś, Cergowa

Kolejna wycieczka w góry z PTTK Bochnia, tym razem celem było zdobycie dwóch gór do Korony Beskidu Niskiego: Piotruś i Cergowa.

Wycieczka odbyła się przy pięknej słonecznej pogodzie i szło się bardzo fajnie, choć na samych szczytach było trochę chłodno.

GOT: 21
Piotruś, Cergowa - więcej ...
Blechnarka - Regietów

Drugiego dnia mieliśmy zaplanowaną inną trasę, ale ponieważ pogoda była kiepska, to zapadła decyzja o zmianie trasy.

Ostatecznie zaczęliśmy z Blecharki, ja odbiłem od grupy i zaliczyłem sobie pobliski cmentarz wojenny nr 49, a potem skrótem wyprzedziłem grupę i wyszedłem na szlak graniczny. Następnie szlakiem granicznym dotarliśmy na Przełęcz Regietowską i następnie przez Regietów Wyżny mieliśmy iść do bazy namiotowej w Regietowie Niżnym. Jednak w kilka osób zdecydowaliśmy się jeszcze zdobyć Rotundę z cmentarz wojenny…

Kadencja: 85
GOT: 17
Blechnarka - Regietów - więcej ...
Izby - Wysowa Zdrój

Kolejna wycieczka z PTTK Bochnia, tym razem Rajd Jesienny w Beskid Niski.

Pierwszego dnia mieliśmy do pokonania trasę z Izb do Wysowej zdroju przez Lackową (997 m npm) - najwyższe wzniesienie Beskidu Niskiego, po polskiej stronie. Trasa Izb szlakiem granicznym, to również najbardziej strome podejście w Beskidach, robiłem je po raz drugi i mimo bardzo kiepskiej pogody poszło mi nawet całkiem dobrze.

W zasadzie cały czas podążaliśmy czerwonym szlakiem granicznym, z mały odbiciem na Ostry…

GOT: 24
Izby - Wysowa Zdrój - więcej ...
Babia Góra

Wycieczka z PTTK Bochnia na Babią Górę. Trasa, którą jeszcze nie szedłem czyli z Lipnicy Wielkiej przez Babią Górę, Małą Babią Górę do Zawoi Markowa.

Wycieczka się udała, pogoda była całkiem ładne i szło mi się wyjątkowo dobrze.

GOT: 24
Babia Góra - więcej ...
Miała być Cergowa

Nie do końca udany dzień, miał być Piotruś, ale zepsuł się autobus, miała być Cergowa jako alternatywa, ale też nie wyszło:(

GOT: 14
Miała być Cergowa - więcej ...