Między Niedzicą i Czorsztynem

Kończąc nas pobyt na polu namiotowym pojechaliśmy jeszcze zobaczyć zamki po dwóch stronach jeziora Czorsztyńskiego.

Do Niedzicy pojechaliśmy samochodem już całym majdanem, zaparkowaliśmy pod zamkiem (20 zł) i po kilku fotka przez zamkiem, zdecydowaliśmy się nie zwiedzać zamku w Niedzicy tylko popłynąć do Czorsztyna. Bilet na statek kosztował nas 54 zł w dwie strony i pierwszym dzisiejszym kursem przepłynęliśmy do Czorsztyna. Z przystani musieliśmy trochę się powspinać na zamek. Za 15 zł zwiedziliśmy ruiny zamku…

Vavg: 8 km/h
Między Niedzicą i Czorsztynem - więcej ...
Z Emilką na Trzy Korony

Drugiego dnia pobytu w Sromowcach Niżnych postanowiliśmy wybrać się na wycieczkę na Trzy Korony. Pod schronisko Trzy Korony (a konkretnie pod parking poniżej schroniska) podjechaliśmy na rowerach - jakieś 2 km, a potem szlakiem żółtym doszliśmy na przełęcz Szopka i niebieskim na szczyt Okrąglicy, oczywiście z wizytą na platformie widokowej. W dół zeszliśmy szlakiem niebieskim na polane Kosarzyska i zielonym do Sromowców. No i na koniec powrót rowerem na pole namiotowe :)

Przyznam szczerze, że…

GOT: 11
Z Emilką na Trzy Korony - więcej ...
Maciejowa rodzinnie

Na weekend pojechaliśmy do Rabki i na wyjazd rozpoczęliśmy od wycieczki na Maciejową z Rabki Słone.

Maciejowa rodzinnie - więcej ...
Z Kacprem na zamek w Dobczycach

Emilka na kolonii, mamy w pracy, a ja i Kacper na wycieczce na zamek w Dobczycach. Zwiedziliśmy zamek, byliśmy w skansenie oraz na zaporze, zdobyliśmy też Górę Zamkową (308 m npm), a na koniec oczywiście do McDonalda.

Z Kacprem na zamek w Dobczycach - więcej ...
Ze schroniska do samochodu

Po nocy w schronisku trzeba było jeszcze wrócić do samochodu.

Ze schroniska do samochodu - więcej ...
Z rodziną na Turbacz

Dużą rodzinną grupą wybraliśmy się na rodzinną wycieczkę na Turbacz, dla mojego syna było to pierwsze wyjście w góry.

Samochodem pojechaliśmy do Obidowej, skąd szlakiem zielonym, potem czarny i końcu żółtym doszliśmy do schroniska, a chwilę później na sam Turbacz. Noc mieliśmy spędzić w schronisku.

Z rodziną na Turbacz - więcej ...
Velka Fatra

Wycieczka z PTTK Bochnia na Wielką Fatrę

Velka Fatra - więcej ...
Mały Szlak Beskidzki: Bielko-Biała - Hrobacza Łąką - Porąbka Zapora

W niedzielę 7 kwietnia pojechałem na wycieczkę z PTTK Bochnia na Mały Szlak Beskidzki. Akurat ten odcinek zaczynał się na starcie MSB czyli w Bielsku-Białej na osiedlu Straconka. Pogoda była wyjątkowa ładna jak na początek kwietnia, było ciepło, słonecznie i niemal bezwietrznie.

Ze Straconki rozpoczęliśmy solidnym podejściem na Czupel (654 m), ale nie ten Czupel :) potem Gaiki (816 m), Groniczek (833 m), przełęcz u Panieńki by w końcu dojść do Hrobaczej Łąki (828 m).…

GOT: 17
Mały Szlak Beskidzki: Bielko-Biała - Hrobacza Łąką - Porąbka Zapora - więcej ...
Rajd zimowy dz.2

Drugi dzień na rajdzie zimowym i dalej szlakiem po Magurze Spiskiej.

Wycieczkę rozpoczęliśmy przy dolnej stacji kolejki linowej w Bachledowej Dolinie, do górnej stacji doszliśmy, krótkim ale dość stromym podejściem prowadzącym mniej więcej wzdłuż kolejki (niektórzy wjechali kolejką - 14 euro). Na szczycie była dłuższa przerwa, można było przejść się ścieżką w koronach drzew do wieży widokowej (też 14 euro), ja jednak po mniej więcej 20 minutowym odpoczynku, postanowiłem ruszyć dalej.

Szedłem sobie powoli grzbietem…

GOT: 14
Rajd zimowy dz.2 - więcej ...
Rajd zimowy dz.1

Rajd zimowy z PTTK Bochnia - pierwszego dnia przemierzaliśmy Magurę Spiską od Magurskiej Przełęczy do Jezierek.

Na trasę wyruszyliśmy z przełęczy (Magurske sedlo - 949 m npm) więc wysoko, do zdobycia nie było zbyt wiele wysokości, bo szczyty na grzbiecie Magury Spiskiej wznoszą się na około 1100 - 1200 m. Pogoda była niepewna, było dość ciepło, ale niebo było mocno zachmurzone w każdej chwili groziło deszczem.

Po krótkiej ale dość intensywnej wspinaczce szybko osiągnęliśmy wysokość…

Vavg: 4 km/h
GOT: 17
Rajd zimowy dz.1 - więcej ...