Kalorie: 191264 kcal
Średnio na aktywność: 37.86 km
Wracamy z Lasów Janowskich - z Bochni do domu nocą

Do domu miałem wracać z Bochni, na rowerze oczywiście, niestety nie przewidziałem, że pociąg spóźni się prawie 2,5 godziny i że będę musiał wracać po ciemku.

Na stacji w Bochni wysiadłem około 21:07, pomogłem jeszcze kilku osobom z rowerami na schodach i mniej więcej około 21:15 ruszyłem do domu. Było już po zachodzie słońca i robiło się coraz ciemniej. W kierunku kładki na Rabie pojechałem ulicą Partyzantów, drogą, którą nie do końca znałem, trochę pobłądziłem,…

Wracamy z Lasów Janowskich - z Bochni do domu nocą - więcej ...
Lasy Janowskie dz.3 - na pociąg do Leżajska

Ostatni dzień wycieczki w Lasy Janowskie to tak naprawdę przejazd do Leżajska na pociąg.

Wyjazd ponownie o 8:00 - celem Leżajski, najkrótsza droga to trochę ponad 50 km, ale my mimo wszystko szukaliśmy drogi trochę mniej ruchliwej, jednak prawie cały dzień jechaliśmy drogami asfaltowymi.

Pierwszym większym przystankiem na trasie był Ulanów - 22 km, odpoczęliśmy w parku, zjedliśmy lody i po przerwie ruszyliśmy dalej do pobliskiego Rudnika nad Sanem (28 km) - tam również krótka…

Kalorie: 2094 kcal
Lasy Janowskie dz.3 - na pociąg do Leżajska - więcej ...
Lasy Janowskie dz. 2 - pętla przez Janów Lubelski

Drugie dnia wycieczki po Lasach Janowskich mieliśmy do zrobienia pętlę bez bagażów przez Szklarnię, Momoty Dolne, Porytowe Wzgórze, Janów Lubelski, Pikule.

Kilka minut po 8:00 ruszyliśmy zwiedzać atrakcje Lasów Janowskich znajdujących się po wschodniej stronie drogi S19. Na początek przeprawiliśmy się kładką nad ekspresówką, pieszym szlakiem czerwonym, ale tym razem prowadzącym szeroką leśną szutrówką dotarliśmy do Szklarni. Tam byliśmy świadkami ciekawego zdarzenia, a mianowicie przebiegu dużego stada koni biłgorajskich (tu znajduję się ich ostoja) na…

Lasy Janowskie dz. 2 - pętla przez Janów Lubelski - więcej ...
Lasy Janowskie dz.1 - Stalowa Wola - Łążek Garncarski

Wysiedliśmy na stacji Stalowa Wola - Rozwadów (około 11:40) i ruszyliśmy w kierunku Lasów Janowskich.

Kawałek przez miasto, ale bardzo szybko opuściliśmy Stalową Wolę i drogą 855 przecinając San dojechaliśmy do Rzeczycy. Tam była krótka przerwa pod sklepem w celu uzupełnienie zapasów i skręciliśmy w już zdecydowanie mniej uczęszczaną drogę do Goliszowca. Stąd mogliśmy dość szybko dojechać do noclegu, ale żeby trochę pojeździć skręciliśmy w na wschód, a potem na północ w kierunku Lipy. Tu…

Lasy Janowskie dz.1 - Stalowa Wola - Łążek Garncarski - więcej ...
Ruszamy w Lasy Janowskie - dojazd od pociągu (PKP Płaszów)

Ruszamy w Lasy Janowskie - czyli na wycieczkę rowerową z PTTK Bochnia, na początek musiałem dojechać na pociąg TLK Roztocze do Płaszowa lub do Bochni, ostatecznie wybrałem Płaszów.

Około 6:35 ruszyłem do Krakowa i po niecałej godzinie byłem na miejscu. O godzinie 7:56 wsiadłem do pociągu, powiesiłem rower i zająłem miejsce w przedziale - reszta wycieczki miała się dosiadać na kolejnych stacjach w Bochni i Brzesku.

Ruszamy w Lasy Janowskie - dojazd od pociągu (PKP Płaszów) - więcej ...
Velka Fatra

Wycieczka z PTTK Bochnia na Wielką Fatrę

Velka Fatra - więcej ...
Mały Szlak Beskidzki: Bielko-Biała - Hrobacza Łąką - Porąbka Zapora

W niedzielę 7 kwietnia pojechałem na wycieczkę z PTTK Bochnia na Mały Szlak Beskidzki. Akurat ten odcinek zaczynał się na starcie MSB czyli w Bielsku-Białej na osiedlu Straconka. Pogoda była wyjątkowa ładna jak na początek kwietnia, było ciepło, słonecznie i niemal bezwietrznie.

Ze Straconki rozpoczęliśmy solidnym podejściem na Czupel (654 m), ale nie ten Czupel :) potem Gaiki (816 m), Groniczek (833 m), przełęcz u Panieńki by w końcu dojść do Hrobaczej Łąki (828 m).…

GOT: 17
Mały Szlak Beskidzki: Bielko-Biała - Hrobacza Łąką - Porąbka Zapora - więcej ...
Rajd zimowy dz.2

Drugi dzień na rajdzie zimowym i dalej szlakiem po Magurze Spiskiej.

Wycieczkę rozpoczęliśmy przy dolnej stacji kolejki linowej w Bachledowej Dolinie, do górnej stacji doszliśmy, krótkim ale dość stromym podejściem prowadzącym mniej więcej wzdłuż kolejki (niektórzy wjechali kolejką - 14 euro). Na szczycie była dłuższa przerwa, można było przejść się ścieżką w koronach drzew do wieży widokowej (też 14 euro), ja jednak po mniej więcej 20 minutowym odpoczynku, postanowiłem ruszyć dalej.

Szedłem sobie powoli grzbietem…

GOT: 14
Rajd zimowy dz.2 - więcej ...
Rajd zimowy dz.1

Rajd zimowy z PTTK Bochnia - pierwszego dnia przemierzaliśmy Magurę Spiską od Magurskiej Przełęczy do Jezierek.

Na trasę wyruszyliśmy z przełęczy (Magurske sedlo - 949 m npm) więc wysoko, do zdobycia nie było zbyt wiele wysokości, bo szczyty na grzbiecie Magury Spiskiej wznoszą się na około 1100 - 1200 m. Pogoda była niepewna, było dość ciepło, ale niebo było mocno zachmurzone w każdej chwili groziło deszczem.

Po krótkiej ale dość intensywnej wspinaczce szybko osiągnęliśmy wysokość…

Vavg: 4 km/h
GOT: 17
Rajd zimowy dz.1 - więcej ...
Do nowej Chatki Puchatka

Tym razem krótkie, ale intensywne podejście do Chatki Puchatka na Połoninie Wetlińskiej. Mieliśmy iść na Małą i Dużą Rawkę, ale niestety pogoda nie zachęcała, nisko zawieszone chmury i deszcz.

Postanowiliśmy więc, że podzielimy grupę i chętni pójdą na Rawki (3 osoby) a reszta pójdzie obejrzeć nową Chatkę Puchatka (schron turystyczny) na Połoninie Wetlińskiej. Pogoda była trochę lepsza, niż dzień wcześniej i to mimo lekkiego deszczu. Na grani co prawda wiało i była mgła, ale to…

GOT: 10
Do nowej Chatki Puchatka - więcej ...