Kalorie: 1972 kcal
Średnio na aktywność: 16.86 km
Magura Wątkowska

Kolejna wycieczka z PTTK Bochnia, tym razem na Magurę Wątkowską w Beskidzie Niskiem i na jej najwyższy szczyt należący do Korony Beskidu Niskiego - czyli Wątkową (846 m npm).

Wycieczkę rozpoczęliśmy w Bartnym - bród, skąd ostry podejściem wyszliśmy na grzbiet Magury Wątkowskiej. Potem odbiliśmy jeszcze na chwilę zobaczyć rezerwat przyrody Kornuty. Następnie wróciliśmy na rozejście szlaków i ruszyliśmy przez Wątkową ma Magurę pod ołtarz papieski. Tam nastąpiła dłuższa przerwa w trakcie której nastąpiło rozdanie…

GOT: 15
Magura Wątkowska - więcej ...
Magura Małostowska

Na zakończenie roku 2019 odbyła się jeszcze jedna wycieczka górska z PTTK Bochnia, tym razem na Magurę Małostowską (813 m npm) - szczyt do Korony Beskidu Niskiego.

Wycieczka dla mnie była bardzo ciekawa, ponieważ startowaliśmy w Owczarach gdzie znajdował się cmentarz wojenny nr 70 (Rychwałd), następnie na szczycie Magury Małostowskiej odwiedziliśmy cmentarz wojenny nr 58 (Przysłup), a wycieczkę zakończyliśmy na przełęczy Małostowskiej, gdzie znajduje się cmentarz wojenny nr 60 (Magura).

Wycieczka odbyła się w warunkach…

GOT: 12
Magura Małostowska - więcej ...
Blechnarka - Regietów

Drugiego dnia mieliśmy zaplanowaną inną trasę, ale ponieważ pogoda była kiepska, to zapadła decyzja o zmianie trasy.

Ostatecznie zaczęliśmy z Blecharki, ja odbiłem od grupy i zaliczyłem sobie pobliski cmentarz wojenny nr 49, a potem skrótem wyprzedziłem grupę i wyszedłem na szlak graniczny. Następnie szlakiem granicznym dotarliśmy na Przełęcz Regietowską i następnie przez Regietów Wyżny mieliśmy iść do bazy namiotowej w Regietowie Niżnym. Jednak w kilka osób zdecydowaliśmy się jeszcze zdobyć Rotundę z cmentarz wojenny…

Kadencja: 85
GOT: 17
Blechnarka - Regietów - więcej ...
Izby - Wysowa Zdrój

Kolejna wycieczka z PTTK Bochnia, tym razem Rajd Jesienny w Beskid Niski.

Pierwszego dnia mieliśmy do pokonania trasę z Izb do Wysowej zdroju przez Lackową (997 m npm) - najwyższe wzniesienie Beskidu Niskiego, po polskiej stronie. Trasa Izb szlakiem granicznym, to również najbardziej strome podejście w Beskidach, robiłem je po raz drugi i mimo bardzo kiepskiej pogody poszło mi nawet całkiem dobrze.

W zasadzie cały czas podążaliśmy czerwonym szlakiem granicznym, z mały odbiciem na Ostry…

GOT: 24
Izby - Wysowa Zdrój - więcej ...
Szlak niebieski: Ożenna - Barwinek

Z PTTK Bochnia na szlak niebieski.

GOT: 32
Szlak niebieski: Ożenna - Barwinek - więcej ...
Wysokie, Ożenna, Konieczna

Kolejna wycieczka z PTTK Bochnia na Szlak niebieski. Na początek zaliczyliśmy Wysokie - ładny widokowy szczyt do Korony Beskidu Niskiego. Następnie zeszliśmy do Ożennej i stamtąd już szlakiem niebieskim doszliśmy do Koniecznej.

GOT: 28
Wysokie, Ożenna, Konieczna - więcej ...
Wysokie Wierch, Lackowa

Po pięknym tygodniu przyszła deszczowa sobota, a akurat na ten dzień miałem zaplanowany wyjazd z PTTK Bochnia w Beskid Niski.

Wycieczka się odbyła, zdobyliśmy Wysoki Wierch i Lackową, dwa najwyższe szczyty w Beskidzie Niskim, ale niestety podczas zejścia z Lackowej dopadł nas deszcz i niestety mocno zmoczył. Dla mnie skończyło się to mały (na razie) przeziębieniem.

GOT: 18
Wysokie Wierch, Lackowa - więcej ...
Szlak niebieski: Wysowa - Konieczna

Kolejna wycieczka z PTTK Bochnia na szlak niebieski - tym razem odcinek Wysowa Zdrój przez Obycz, Jaworzynę Konieczniańską do Koniecznej.

GOT: 21
Szlak niebieski: Wysowa - Konieczna - więcej ...
Szlak niebieski - Grybów - Czarna

Po zakończeniu zdobywania Korony Bieszczadów, w dniu 8 grudnia rozpoczęliśmy nowe wyzwanie - Szlak niebieski Grybów - Rzeszów liczący w przybliżeniu 440 km.

Po początek ruszyliśmy w Grybowa. zdobyliśmy Chełm (szczyt do korono Beskidu Niskiego), zeszliśmy do Wawrzyki, gdzie odwiedziłem cmentarz wojenny, a następnie grzbietem wzdłuż jeziora Klimkowskiego zeszliśmy do Czarnej.

GOT: 26
Szlak niebieski - Grybów - Czarna - więcej ...