Z córką na Jaworz

Razem z córką wybraliśmy się na wycieczkę pieszą na Jaworz (921 m npm) - najwyższy szczyt Pasma Łososińskiego w Beskidzie Wyspowym

Wystartowaliśmy ze Stańcowej, a mianowicie spod kapliczki na dość wysoko położonym przysiółku. Następnie doszliśmy do szlaku niebieskiego i nim najpierw do wieży widokowej pod Jaworzem, a w końcu na sam szczyt.

Wróciliśmy tą samą drogą. Wycieczka udana, choć na górze było bardzo wietrznie, przez co dość chłodno, wycieczka krótka, ale dość męcząca.

GOT: 9
Z córką na Jaworz - więcej ...
Szpilówka z Lipnicy Murowanej

W sobotnie przedpołudnie postanowiłem się wybrać na Szpilówkę (516 m npm) - niewysoką górkę w Wiśnicko-Lipnickim Parku Krajobrazowym, na której przed rokiem ustawiono wieżę widokową.

Byłem tam już kiedyś szlakiem z Iwkowej wraz z moją córką, więc tym razem postanowiłem zaatakować od Lipnicy Murowanej. Na mapie zaznaczone były szlaki PTTK, najpierw czarny i potem zielony, które zaprowadziły mnie na szczyt. Niestety gdy dotarłem na miejsce, zaczął się deszcz, czekałem chwilę na poprawę pogody, ale niestety…

GOT: 18
Szpilówka z Lipnicy Murowanej - więcej ...
Rajd Zimowy - Modyń

Drugi dzień rajdu zimowego z PTTK Bochnia. Celem był Modyń w Beskidzie Wyspowym, pierwotna trasa, która miała liczyć około 14 km została trochę skrócona i ostatecznie przeszliśmy tylko 9 km, choć sama wspinaczka pod Modyń do łatwych nie należała.

W zasadzie najtrudniejsze było podejście pod Mały Modyń, gdzie na 2 km musieliśmy podejść 300 metrów pionie, potem już samo dojście do głównego szczytu Modynia, było raczej proste.

Dość stromo było również w dół, ale zejście…

Vavg: 4 km/h
GOT: 13
Rajd Zimowy - Modyń - więcej ...
Rajd zimowy - Koziarz

Po raz kolejny wybrałem się na Rajd Zimowy z PTTK Bochnia, tym razem nie daleko bo w okolice Łącka.

Pierwszego dnia wystartowaliśmy z Tylmanowej i szlakiem zielony weszliśmy na Koziarza, po drodze odbijając jeszcze na chwilę na Błyszcz. Na Koziarzu udało nam się zobaczyć całkiem fajne widoki z wieży widokowej. Na szczęście, tym razem pogoda była nie najgorsza, już kiedyś byłem na Koziarzu, ale wtedy widoczność nie przekraczała 50 metrów i nic nie zobaczyłem. Dzisiaj…

GOT: 16
Rajd zimowy - Koziarz - więcej ...
SN: Piątkowa - Dynów

W niedzielę kontynuowaliśmy naszą wycieczkę po Pogórzu Przemyskim. Wystartowaliśmy w Piątkowej i ruszyliśmy w 13 km marsz do Dynowa.

Było trochę cieplej niż w sobotę i dość słonecznie, niestety mocno wiało co znacznie utrudniało przejście. Na trasie znów było pełno błota i szło się ciężko.

Naszą wycieczkę zakończyliśmy w Dynowie, za mostem na Sanie.

GOT: 16
SN: Piątkowa - Dynów - więcej ...
SN - Huta Brzuska - Piątkowa

Kolejna wycieczka z PTTK Bochnia na szlak niebieski. W sobotę podróżowaliśmy z po Pogórzu Przemyskiem z Huty Brzuskiej do Piątkowej, łącznie około 15 km.

Szlak był ciężki, bo mocno błotny i mimo braku większych przewyższeń można było mocno się zmęczyć.

GOT: 17
SN - Huta Brzuska - Piątkowa - więcej ...
Magura Wątkowska

Kolejna wycieczka z PTTK Bochnia, tym razem na Magurę Wątkowską w Beskidzie Niskiem i na jej najwyższy szczyt należący do Korony Beskidu Niskiego - czyli Wątkową (846 m npm).

Wycieczkę rozpoczęliśmy w Bartnym - bród, skąd ostry podejściem wyszliśmy na grzbiet Magury Wątkowskiej. Potem odbiliśmy jeszcze na chwilę zobaczyć rezerwat przyrody Kornuty. Następnie wróciliśmy na rozejście szlaków i ruszyliśmy przez Wątkową ma Magurę pod ołtarz papieski. Tam nastąpiła dłuższa przerwa w trakcie której nastąpiło rozdanie…

GOT: 15
Magura Wątkowska - więcej ...
Magura Małostowska

Na zakończenie roku 2019 odbyła się jeszcze jedna wycieczka górska z PTTK Bochnia, tym razem na Magurę Małostowską (813 m npm) - szczyt do Korony Beskidu Niskiego.

Wycieczka dla mnie była bardzo ciekawa, ponieważ startowaliśmy w Owczarach gdzie znajdował się cmentarz wojenny nr 70 (Rychwałd), następnie na szczycie Magury Małostowskiej odwiedziliśmy cmentarz wojenny nr 58 (Przysłup), a wycieczkę zakończyliśmy na przełęczy Małostowskiej, gdzie znajduje się cmentarz wojenny nr 60 (Magura).

Wycieczka odbyła się w warunkach…

GOT: 12
Magura Małostowska - więcej ...
Jaworze 882 m npm

Kolejna wycieczka górska z PTTK Bochnia, tym razem na Jaworze w pobliżu Grybowa.

GOT: 16
Jaworze 882 m npm - więcej ...
Jaworniki

Po andrzejkowej imprezie, drugi dzień na szlaku był zaplanowany jako znacznie łatwiejszy - celem były Jaworniki (908 m npm) czyli najwyższy szczyt gór Sanocko-Turczańskich.

Wycieczkę rozpoczęliśmy pod cerkwią w Bytrem, a zakończyliśmy na Przełęczy Żłobki po drodze osiągając szczyt Besidy (856 m npm) i Jaworników.