Szlak niebieski - Jamma Górna - Wola Maćkowa

Wybrałem się na turystyczne andrzejki z PTTK Bochnia, połączone z zaliczeniem kolejnego odcinka szlaku niebieskiego. To właśnie pierwszego dnia imprezy wędrowaliśmy po szlaku niebieskim z Jammej Górnej do Woli Maćkowej.

Tego dnia podróżowaliśmy raczej w dość kiepskiej pogodzie, choć były momenty w których słońce przebijało się przez chmury. Szlak z Jammnej Górnej do Jureczkowej prowadził w zasadzie w całości po asfalcie i dopiero druga cześć naszej wędrówki prowadziła po leśnych ścieżkach. Momentami nie za dobrze…

GOT: 19
Szlak niebieski - Jamma Górna - Wola Maćkowa - więcej ...
Piotruś, Cergowa

Kolejna wycieczka w góry z PTTK Bochnia, tym razem celem było zdobycie dwóch gór do Korony Beskidu Niskiego: Piotruś i Cergowa.

Wycieczka odbyła się przy pięknej słonecznej pogodzie i szło się bardzo fajnie, choć na samych szczytach było trochę chłodno.

GOT: 21
Piotruś, Cergowa - więcej ...
Blechnarka - Regietów

Drugiego dnia mieliśmy zaplanowaną inną trasę, ale ponieważ pogoda była kiepska, to zapadła decyzja o zmianie trasy.

Ostatecznie zaczęliśmy z Blecharki, ja odbiłem od grupy i zaliczyłem sobie pobliski cmentarz wojenny nr 49, a potem skrótem wyprzedziłem grupę i wyszedłem na szlak graniczny. Następnie szlakiem granicznym dotarliśmy na Przełęcz Regietowską i następnie przez Regietów Wyżny mieliśmy iść do bazy namiotowej w Regietowie Niżnym. Jednak w kilka osób zdecydowaliśmy się jeszcze zdobyć Rotundę z cmentarz wojenny…

Kadencja: 85
GOT: 17
Blechnarka - Regietów - więcej ...
Izby - Wysowa Zdrój

Kolejna wycieczka z PTTK Bochnia, tym razem Rajd Jesienny w Beskid Niski.

Pierwszego dnia mieliśmy do pokonania trasę z Izb do Wysowej zdroju przez Lackową (997 m npm) - najwyższe wzniesienie Beskidu Niskiego, po polskiej stronie. Trasa Izb szlakiem granicznym, to również najbardziej strome podejście w Beskidach, robiłem je po raz drugi i mimo bardzo kiepskiej pogody poszło mi nawet całkiem dobrze.

W zasadzie cały czas podążaliśmy czerwonym szlakiem granicznym, z mały odbiciem na Ostry…

GOT: 24
Izby - Wysowa Zdrój - więcej ...
Babia Góra

Wycieczka z PTTK Bochnia na Babią Górę. Trasa, którą jeszcze nie szedłem czyli z Lipnicy Wielkiej przez Babią Górę, Małą Babią Górę do Zawoi Markowa.

Wycieczka się udała, pogoda była całkiem ładne i szło mi się wyjątkowo dobrze.

GOT: 24
Babia Góra - więcej ...
Miała być Cergowa

Nie do końca udany dzień, miał być Piotruś, ale zepsuł się autobus, miała być Cergowa jako alternatywa, ale też nie wyszło:(

GOT: 14
Miała być Cergowa - więcej ...
Szlak niebieski: Ożenna - Barwinek

Z PTTK Bochnia na szlak niebieski.

GOT: 32
Szlak niebieski: Ożenna - Barwinek - więcej ...
Na Łysicę

Po 40 km etapie rowerowym dojechałem do Św. Katarzyny, coś wypiłem, zjadłem loda, zaparkowałem rower na parkingu dla samochodów pod czujnym okiem parkingowego:) i na piechotę ruszyłem na Łysicę.

Podejście pokonałem ekspresowo i po mniej więcej 33 minutach byłem na wierzchołku z krzyżem. Do tego 2018 roku ten wierzchołek Łysicy uważano za najwyższy szczyt Gór Świętokrzyski mierzący 612 m npm. W grudniu 2018 zrobiono nowe pomiary z których wynikach, że wierzchołek z krzyżem ma ponad…

Tętno śr.: 117 (63%)
Tętno maks.: 144 (78%)
GOT: 10
Na Łysicę - więcej ...
Rysy z Popradzkie Plesa

W końcu pojechałem na Rysy:) Miałem zdobyć ten szczyt już dwa lata temu, ale wtedy kontuzja ręki mi przeszkodziła, więc gdy trafiła się kolejna okazja to postanowiłem jechać. Wycieczka miała charakter prywatny, ale wzięło w niej udział 9 osób jeżdżących na wyjazd z PTTK Bochnia.

Start z Bochni o 2:15, o 5:00 byliśmy już na parkingu przy drodze prowadzącej do Popradzkiego Plesa (szlak niebieski), pierwotnie mieliśmy z parkingu do jeziora podjechać busem, wiozącym zaopatrzenie do…

GOT: 35
Rysy z Popradzkie Plesa - więcej ...
Niebieski szlak: Ustrzyki Dolne - Wola Maćkowa

Drugiego dnia wypadu na szlak niebieski mieliśmy do pokonania odcinek z Ustrzyk Dolnych do Wola Maćkowej, po drodze zaliczyliśmy rozległy szczyt Kamiennej Laworty, potem doszliśmy do wsi Dźwiniacz Dolny, a następnie przez Wysoki Dział (Mosty) do Woli Maćkowej a tak właściwie do drogi pośrodku niczego.

Ten odcinek był wyjątkowo trudny, o ile jeszcze przejście przez grzbiet Kamiennej Laworty poszło jeszcze a miarę gładki, mimo iż szlak był bardzo śliski a zejście do Dźwiniacza Dolnego było…

GOT: 17
Niebieski szlak: Ustrzyki Dolne - Wola Maćkowa - więcej ...