Średnio na aktywność: 18.34 km
Rajd zimowy dz.2

Drugi dzień na rajdzie zimowym i dalej szlakiem po Magurze Spiskiej.

Wycieczkę rozpoczęliśmy przy dolnej stacji kolejki linowej w Bachledowej Dolinie, do górnej stacji doszliśmy, krótkim ale dość stromym podejściem prowadzącym mniej więcej wzdłuż kolejki (niektórzy wjechali kolejką - 14 euro). Na szczycie była dłuższa przerwa, można było przejść się ścieżką w koronach drzew do wieży widokowej (też 14 euro), ja jednak po mniej więcej 20 minutowym odpoczynku, postanowiłem ruszyć dalej.

Szedłem sobie powoli grzbietem…

GOT: 14
Rajd zimowy dz.2 - więcej ...
Rajd zimowy dz.1

Rajd zimowy z PTTK Bochnia - pierwszego dnia przemierzaliśmy Magurę Spiską od Magurskiej Przełęczy do Jezierek.

Na trasę wyruszyliśmy z przełęczy (Magurske sedlo - 949 m npm) więc wysoko, do zdobycia nie było zbyt wiele wysokości, bo szczyty na grzbiecie Magury Spiskiej wznoszą się na około 1100 - 1200 m. Pogoda była niepewna, było dość ciepło, ale niebo było mocno zachmurzone w każdej chwili groziło deszczem.

Po krótkiej ale dość intensywnej wspinaczce szybko osiągnęliśmy wysokość…

Vavg: 4 km/h
GOT: 17
Rajd zimowy dz.1 - więcej ...
Do nowej Chatki Puchatka

Tym razem krótkie, ale intensywne podejście do Chatki Puchatka na Połoninie Wetlińskiej. Mieliśmy iść na Małą i Dużą Rawkę, ale niestety pogoda nie zachęcała, nisko zawieszone chmury i deszcz.

Postanowiliśmy więc, że podzielimy grupę i chętni pójdą na Rawki (3 osoby) a reszta pójdzie obejrzeć nową Chatkę Puchatka (schron turystyczny) na Połoninie Wetlińskiej. Pogoda była trochę lepsza, niż dzień wcześniej i to mimo lekkiego deszczu. Na grani co prawda wiało i była mgła, ale to…

GOT: 10
Do nowej Chatki Puchatka - więcej ...
Połonina Caryńska ekstremalnych warunkach

Zimowa wycieczka w Bieszczady z PTTK Bochnia.

Wycieczka okazała się dość ekstremalna, powyżej linii lasu było dużo śniegu, w który łatwo można było się zapaść. Najgorszy był jednak wiatr, na samej grani musiałem się zapierać kijkiem, żeby się nie przewrócić. Wiatr porwał mi pokrowiec na plecak, ściągnął go z plecaka i wyciągnął kilkanaście metrów w górę, a potem poleciał na północną stronę połoniny i tyle go widziałem :(

Po zejściu na Przełęcz Wyżniańską podeszliśmy jeszcze…

GOT: 14
Połonina Caryńska ekstremalnych warunkach - więcej ...
Trohaniec

Trasa drugiego dnia wyjazdu andrzejkowego okazała się dużo łatwiejsza i została bardzo sprawnie pokonana przez wszystkich uczestników wycieczki.

Trohaniec - więcej ...
Wołosań

Po raz pierwszy w tym roku udało mi się wybrać z PTTK Bochnia w Bieszczady. Oficjalnie był to wyjazd Andrzejkowy, ale do zdobycia była dwa szczyty z korony Bieszczadów - Wołosań i Trohaniec.

Szczególnie podejście 1 dnia wyjazdu na Wołosań, wyraźnie zimowych warunkach okazało się nie lada wyzwaniem.

Wołosań - więcej ...
Zakończenie sezonu - przełęcz nad Łapszanką

Drugiego dnia wyjazdu z PTTK, mieliśmy zdobyć przełęcz nad Łapszanką szlakiem żółtym z Łapsze Niżne. Niestety w przeciwieństwie do soboty, tym razem pogoda była kiepska, wyruszliśmy na trasę w deszczu, a na trasie trafiliśmy na mega błoto.

Zakończenie sezonu - przełęcz nad Łapszanką - więcej ...
Zakończenie sezony Frydman - Niedzica

Wycieczka z PTTK Bochnia w ramach tzw. Zakończenia sezonu. Pierwszego dnia szliśmy przez Pieniny Spiskie z Frydmana, przez Żar i wieżę widokową do Niedzicy.

Zakończenie sezony Frydman - Niedzica - więcej ...
Rajd Rodzinny dz.2

Rajd Rodzinny dzień 2 w Beskidzie Sądeckim. Drugie dnia, również poszedłem na trasę długą, choć na Klimczoku spotkaliśmy trasę z dziećmi i do końca szedłem już z córką.

Rajd Rodzinny dz.2 - więcej ...
Rajd Rodzinny dz.1

Rajd Rodzinny dzień I, w tym roku trasy w Beskidzie Śląskim. Poszedłem na trasę długą, a moja córka z kuzynkę i ciotkami na trasę krótką.

Rajd Rodzinny dz.1 - więcej ...