Praca #73 + wycieczka szkolna

2018-10-11

Dziś w planie była wycieczka z uczniami, więc do pracy pojechałem Giantem. Poszło mi nawet dość sprawnie, choć jechałem prawie 31 minut. Rano było chłodno i bardzo mglisto. Niestety mgła utrzymywałem się bardzo długo i jak w południe ruszaliśmy na wycieczkę, dalej było chłodno. Na szczęście zanim dojechaliśmy do Niepołomic, słońce święciło już na całego.

W Niepołomicach odwiedziliśmy cmentarz wojenny nr 327 na niepołomickim cmentarzy parafialnym. Następnie skrótem przez las podjechaliśmy jeszcze pod cmentarz wojenny nr 329 w Podborzu (Staniątki), a w drodze powrotnej do Niepołomic, odwiedziliśmy jeszcze miejsce zamachu na Hansa Franka i miejsce kaźni na Kozich Górkach.

W końcu dotarliśmy do celu naszej podróży czyli pod Hotel Niepołomice, gdzie była przerwa na lody. Tuż przed 15 ruszyliśmy z powrotem do Woli Zabierzowskiej, tym razem wybraliśmy Wiślaną Trasę Rowerową. Na wale trochę wiało, do tego dochodziło zmęczenie i przejedzenie niektórych uczestników wycieczki, więc nie jechaliśmy za szybko i pod szkołę dotarliśmy dopiero około 16.

Ja musiałem jeszcze wrócić do domu, zdecydowałem się na drogę 964 bo w Zabierzowie musiałem jeszcze odebrać paczkę. Gdy ruszyłem z centrum Zabierzowa, to z przystanku właśnie odjeżdżał MPK. Tuż za Zabierzowem dojechałem do rowerzysty na rowerze górskim, musiał nie jechać za szybko, bo dość szybko go doszedłem, ale jak już go miałem na odległość 100 metrów, bo zaczął przyspieszać. Szybko go dogoniłem i siadłem na koło, poholował mnie aż do Ruskiego, po drodze wyprzedziliśmy stojący na przystanku autobus. Niestety mój "zając" w pewnym momencie odbił w bok i dalej musiałem walczyć już sam. Na szczęście byłem już w dość mocnym rytmie i do samych Niepołomic cisnąłem już bardzo mocno. Gdy dojechałem do rynku, tuż za moimi plecami, autobus skręcał na przystanek, można więc powiedzieć, że prędkość przelotowa autobusu MPK na trasie Zabierzów - Niepołomice nie przekracza 30 km/h bo ja jadąc mniej więcej tyle, go wyprzedziłem:) Do domu dojechałem w czasie 25:19, to chyba mój rekord na tej trasie na Gravelu.