Jaworz

W dniach 18-19 czerwca wybrałem się z uczniami klasy IV i V na dwudniową wycieczkę do Strzeszyc w Gminie Laskowa. Niewielka klimatyczna miejscowość leży w dolinie Łososiny na wysokości około 300 m npm. Miałem na tą wycieczkę jechać jako opieka, ale ponieważ główna organizatorka wycieczki rozchorowała się w ostatniej chwili, to nieoczekiwanie zostałem kierownikiem wycieczki. W planie wycieczki było wyjście na mierzący 921 m npm Jaworz - najwyższy szczyt Pasma Łososińskiego w Beskidzie Wyspowym. Mieliśmy…

Tętno śr.: 96 (52%)
Tętno maks.: 138 (74%)
GOT: 19
Jaworz - więcej ...
Góra Parkowa

Ostatni dzień naszych rodzinnych mini wakacji postanowiliśmy spędzić w Krynicy i przy okazji zdobyć Górę Parkową. Wsadzenie Emilki do nosidełka znów było problematyczne, ale jak już się tam znalazła to siedziała w miarę spokojnie.

Górę Parkową postanowiliśmy zdobywać wchodząc na nią po szlaku - jest to droga trochę na około, ale za to prowadzi ładnymi leśnymi ścieżkami. Muszę powiedzieć, że trochę się zmachałem idąc po górę, ale po jakiś 40 minutach marszu…

GOT: 4
Góra Parkowa - więcej ...
Krynica - Przełęcz Krzyżowa

Po udanym teście nosidełka, dziś postanowiliśmy zdobyć Jaworzynę Krynicką - oczywiście na szczyt zamierzaliśmy wjechać kolejką, ale żeby nie było za łatwo to z Krynicy do dolnej stacji kolejki w Dolinie Czarnego Potoku postanowiliśmy dojść szlakiem zielonym przez Przełęcz Krzyżową. Niby blisko ale jak się okazało droga ta była jednak sporym wyzwaniem.

Samochód zostawiliśmy w centrum Krynicy i drogę. Na początek po asfalcie a potem po kostce brukowej, ale to mocno…

GOT: 9
Krynica - Przełęcz Krzyżowa - więcej ...
Spacer z Emilką na plecach po Tyliczu

Na długi weekend pojechaliśmy rodzinnie do Tylicza oddalonego o 6 km od Krynicy. Podczas pobytu w górach mieliśmy testować nosidełko na dziecko z zamiarem wędrówki po górach.

Na początek zrobiliśmy sobie kontrolny spacer po Tyliczu. Emilka przy wkładaniu trochę się buntowała, ale potem nawet siedziała spokojnie. Wychodziliśmy dwa razy, najpierw koło południa na obiad i zakupy a potem drugi raz po południu już bardziej zwiedzać (dane wycieczki, tylko z drugiego wyjścia). Po południu…

Spacer z Emilką na plecach po Tyliczu - więcej ...
Turbacz

Po ostatniej udanej wycieczce na Górę Chełm i Kudłacze, zaplanowałem kolejną wycieczkę górską tym razem na Turbacz. Niestety na niedziele, prognozy pogody były średnie, co prawda w sobotę na twojej pogodzie pojawiła się prognoza bez deszczu, ale jak rano jechaliśmy samochodem, to można było mieć spore obawy czy uda się deszczu uniknąć.

Na wycieczkę wybraliśmy się z Izą i Krzyśkiem. Samochodem dojechaliśmy do Koninek, skąd zgodnie z planem mieliśmy zaatakować Turbacz szlakiem…

Tętno śr.: 94 (51%)
Tętno maks.: 154 (83%)
GOT: 23
Turbacz - więcej ...
Góra Chełm, Schronisko Kudłacze

Na 1 maja zrobiliśmy mały trekking w Beskidzie Wyspowym - zdobyliśmy górę Chełm, a potem schronisko na Kudłaczach. Plan wycieczki opracowała moja siostra, wybierały się w trzy + mój szwagier, postanowiłem wraz żoną podłączyć się do wycieczki. Niestety kilka dni przed wycieczką pojawiły się dość niepokojące prognozy pogody i zacząłem się obawiać, że jednak nigdzie nie pojedziemy. Jednak dziś rano pogoda była w miarę, nawet gdzie nie gdzie zaczęło pojawiać się słońce, więc o…

GOT: 23
Góra Chełm, Schronisko Kudłacze - więcej ...
Pieszo po Beskidzie Sądeckim

Wycieczka egzaminacyjna w ramach kursu instruktora turystyki kwalifikowanej o specjalności turystyka piesza górska. Wycieczka była ciekawa, ale dość trudna. Po początkowym łatwym odcinku zaczęliśmy dość wyraźnie się wspinać do góry. Parking w Rytrze z którego startowaliśmy leży na wysokości jakiś 340 m npm, natomiast szczy Makowicy to aż 948 m npm. Do tego dochodził jeszcze fakt, że mniej więcej od wysokości 550-600 m npm pojawił się śnieg i lód po którym szło się…

GOT: 17
Pieszo po Beskidzie Sądeckim - więcej ...
Połonina Wetlińska

Podczas wakacji 2013 roku byliśmy z żoną w Bieszczadach, jedna z wycieczek prowadziła na Połoninę Wetlińską. Moja żona była wtedy w ciąży, więc wycieczka nie mogła być zbyt forsowna. Podjechaliśmy więc na parking pod połoniną i najłatwiejszą drogą wyszliśmy na jej szczyt pod schronisko "Chatka Puchatka". Tam zrobiliśmy krótki postój i postanowiliśmy przejść się połoniną w kierunku zachodni na widoczny w oddali punkt widokowy na Osadzkim Wierchu. Była piękna pogoda, więc spacer połoniną…

GOT: 14
Połonina Wetlińska - więcej ...
Łysa Góra (Święty Krzyż)

Po obiedzie w Nowej Słupi postanowiliśmy jeszcze zaatakować Łysą Górę. Podjechaliśmy sobie samochodem na parking u bram parku narodowego i stromą śliską ścieżką ruszyliśmy pod górę. Podejście było tym bardziej ciężki, że szlak był dość śliski po trwających praktycznie cały dzień opadach deszczu.

Mimo trudności po kilkudziesięciu minutach naszym oczom ukazał się klasztor na Św. Krzyżu (594 m npm). Zwiedziliśmy sobie klasztor, porobiliśmy kilka fotek, a następnie ruszyliśmy na taras widokowy…

GOT: 9
Łysa Góra (Święty Krzyż) - więcej ...
Łysica

W 2013 roku spędzałem trochę przedłużony weekend z żoną w Chęcinach, jeden dzień zaplanowaliśmy sobie na wycieczkę po Górach Świętokrzyskich, pech chciał, że akurat tego dnia pogoda była nie najlepsza. Mimo wszystko postanowiliśmy jednak jechać. Samochodem zajechaliśmy pod klasztor na Św. Katarzynie skąd ruszyliśmy na Łysicę (612 m npm).

Pogoda niestety była kiepska, cały czas siąpiło, było zimno i mglisto. Szlak na Łysice, prowadził dość stromo pod górę po dużych kamieniach,…