Hala Krupowa

Pod koniec maja 2012 roku przebywałem z uczniami w Domu Wczasów Dziecięcych w Sidzinie. Kolonia była dość aktywna i sporo chodziliśmy po okolicznych górkach - kulminacją wycieczek górskich był wypad na Halę Krupową.

Wycieczkę prowadziła jedna w wychowawczyń DWD, profesjonalny przewodnik górski. Pierwotnie zresztą mieliśmy iść na Babią Górę, ale pierwsze spacery po górach pokazały, że chyba nie wszystkie dzieci dałyby sobie radę aż z tak trudną wycieczką, więc podjąłem decyzje,…

GOT: 18
Hala Krupowa - więcej ...
Strbskie Pleso - Popradské pleso

14 sierpnia, kolega odebrał nas z Częstochowy gdzie właśnie zakończyliśmy naszą pierwszą wyprawę rowerową w Krakowa do Częstochowy. Podczas jazdy Krzysiek usilnie namawiał moją żoną, aby następnego dnia wybrała się na wycieczkę pieszą na Jezioro Popradzkie w słowackich Tatrach. Moja żona długo się opierała, tłumacząc się zmęczeniem, ale ostatnie następnego dnia z samego rano siedzieliśmy w samochodzie Krzyśka jadąc jadącym na Słowację:)

Samochody zaparkowaliśmy w Strbskie Pleso i ruszyliśmy szlakiem do góry…

Strbskie Pleso - Popradské pleso - więcej ...
Czarny Staw pod Rysami

Zaraz po ślubie wybraliśmy się do Zakopanego w pierwszą podróż poślubną, początkowo pogoda nie była zbyt piękna, ale po kilku dniach się rozpogodziło i postanowiliśmy wybrać się na Morskie Oko, a jak na dobrze pójdzie to również nad Czarny Staw pod Rysami.

Samochodem zajechaliśmy na Palenicę Białczańską, skąd kilka minut po 8 ruszyliśmy na szlak. Do Morskiego Oka (1406 m npm) dotarliśmy kilka minut przed 10. Pod schroniskiem nie było niemal…

Czarny Staw pod Rysami - więcej ...
Mosorny Groń

W 2009 roku wybrałem się z żoną (wtedy jeszcze narzeczoną) na weekend majowy do Zawoi. Naszym celem było wyjście na Babią Górę, a wycieczka na Mosorny Groń miała być takim małym treningiem, jak się później okazało, pogoda się popsuła i skończyło się na tej jednej wycieczce w góry.

Wycieczka miała być nie długo, ponieważ tego dnia do Zawoi dopiero przyjechaliśmy, rozpakowaliśmy rzeczy i postanowiliśmy się trochę poruszać. Samochodem dojechaliśmy na przysiółek…

Mosorny Groń - więcej ...
Trzy Korony

W 2008 roku podczas byliśmy na wakacjach w Piwnicznej, podczas jednego z wakacyjnych dni postanowiliśmy wybrać się na Trzy Korony. Dwa dni wcześniej byliśmy na Radziejowej, dzień wcześniej odpoczywaliśmy na ciepłych źródłach na Słowacji, więc dziś byliśmy w gazie:)

Ruszyliśmy z Krościenka nad Dunajcem szlakiem żółtym, ale na pierwszym węźle szlaków odbiliśmy na trudniejszą drogę na szlak niebieski prowadzący przez Zamek Pieniński. Na zamku a w zasadzie w jego ruinach zrobiliśmy…

Trzy Korony - więcej ...
Radziejowa

Podczas wakacji 2008 zdobyliśmy Radziejową 1262 m npm - najwyższy szczyt Beskidu Sądeckiego. Na całodzienną wycieczkę ruszyliśmy z kempingu na którym mieszkaliśmy. Pierwsze metry to dojście po płaskim do szlaków. W zasadzie ze centrum Piwnicznej prowadził w kierunku Radziejowej dobrze oznaczony szlak żółty, ale my nie mieszkaliśmy w samym centrum, więc opracowałem mały skrót, który miał nas doprowadzić do szlaków.

Niestety pierwsze podejście mojego skrótu, prowadziło po stromej drodze z betonowych…

Radziejowa - więcej ...
Turbacz

Pierwsza moja i mojej przyszłej żony wycieczka w góry - celem stał się Turbacz, trochę bałem się kondycje mojej wtedy jeszcze dziewczyny, dlatego też zaplanowałem, że pojedziemy samochodem do Koninek, tam wjedziemy wyciągiem krzesełkowym na Tobolów 968 m npm i dopiero stamtąd ruszymy pieszo na Turbacz.

Na Tobolowie od razu zrobiliśmy sobie postój i na pięknej widokowej polanie porobiliśmy kilka fotek. Następnie dość stromym podejściem ruszyliśmy w kierunku Obindowca, gdzie nasz…