Ojców z Emilką

Na 1 maja, miałem zaplanowaną wycieczkę górską z córką i żoną na Luboń Wielki, jednak niezbyt dobra pogoda zniechęciła nas do wyjazdu. Pojechaliśmy ostatecznie koło południa do Ojcowskiego Parku Narodowego - na miejscu pogoda się poprawiła i przy pięknym słoneczku zrobiliśmy niewielką pętlę po szlakach.

Ojców z Emilką - więcej ...
GSB - Stożek

Trzeci etap wycieczki po GSB, tym razem dość ciężkich zimowych warunkach. Rano nastąpiło załamanie pogody i na trasę ruszyliśmy przy padającym śniegu, potem było już lepiej, ale niestety nisko zawieszona mgła uniemożliwiła oglądanie widoków. Pokonaliśmy ostatecznie zaplanowany odcinek z Jawornik, przez schronisko na Szosowie, Stożek, na przełęcz Kubalonka.

Na wycieczce był obecny Przodownik GOT, który ocenił trasę na 14 punktów GOT, strona szlaki.net.pl wylicza więcej, od Schroniska na…

Tętno śr.: 117 (63%)
Tętno maks.: 158 (85%)
GOT: 14
GSB - Stożek - więcej ...
GSB - Wielka Czantoria

Drugi etap wycieczki GSB - tym razem z Jawornika, przez Schronisko na Szosowie, przełęcz Beskidek na Wielką Czantorie. Zejście czerwonym szlakiem do Ustroń Polana.

Tętno śr.: 123 (66%)
Tętno maks.: 156 (84%)
GOT: 13
GSB - Wielka Czantoria - więcej ...
GSB - Równica

Pierwszy etap zdobywania Głównego Szlaku Beskidzkiego - odcinek z Ustronie (początek szlaku) przez Równica do Ustroń Polana

Tętno śr.: 113 (61%)
Tętno maks.: 159 (86%)
GOT: 13
GSB - Równica - więcej ...
Tatralandia, Chopok, Korona Ziemi

Podczas konferencji pt. "Edukacja ponad granicami", która odbyła się w Tatralandii, odwiedziliśmy stację narciarską na Chopoku (2024 m npm) oraz Centrum Górskie "Korona Ziemi" w Zawoi.

Vavg: 4 km/h
Tatralandia, Chopok, Korona Ziemi - więcej ...
Wysoka

Wycieczka na najwyższy szczyt Pienin czyli Wysoką (1052 m npm). Do 180 punktów GOT potrzebnych mi do zdobycia w tym roku odznaki GOT popularnej i małej brązowej brakowało mi jeszcze 11 punktów, postanowiłem wybrać się na ostatnią w tym roku wycieczkę górską. Ostatecznie padło na Wysoką - najwyższy szczyt Pienin, którego zdobycie przybliża mnie również do odznaki Korony Beskidów Polskich ustanowionej przez PTTK w Bochni. Na wycieczkę wybrałem się z Krzyśkiem i Izą.

GOT: 17
Wysoka - więcej ...
Nieudana wyprawa na Czerwone Wierchy

Zapowiadali piękną niedzielę, zdecydowaliśmy się więc na atak na grań Tatr, a konkretnie na Czerwone Wierchy. Pogoda rzeczywiście była piękna, ale w dolinach, natomiast a partii szczytowej wiał tak silny wiatr, że wycofaliśmy się na ostatnie prostej do Ciemniaka (około 30 minut przed szczytem) z Chudej Przełęczy (1850 m npm). Po nieudanym ataku na grań, zeszliśmy do Doliny Kościeliskiej przez Dolinę Tomanową.

Poważną wycieczkę w Tatry planowałem z Krzyśkiem już od dawna,…

Tętno śr.: 114 (61%)
Tętno maks.: 163 (88%)
Kalorie: 1980 kcal
GOT: 30
Nieudana wyprawa na Czerwone Wierchy - więcej ...
Królowa Beskidów zdobyta !!!

Na ten weekend miałem ambitne plany górskie. Początkowo miałem jechać na wycieczkę PTTK na Słowację z podejściem pod Krywań, potem miałem jechać na weekend w Tatry z przejściem przez Czerwony Wierchy, Kasprowy i Krzyżne, jednak koniec końców nic z tych planów nie wyszło i zrealizowałem plan awaryjny, czyli atak na Królową Beskidów - Babią Górę.

Babią Górę planowałem zdobyć od dawna, po raz pierwszy w 2009 r. kiedy to pojechałem na…

GOT: 25
Królowa Beskidów zdobyta !!! - więcej ...
Dolina Pięciu Stawów i Morskie Oko

W końcu udało się doprowadzić do skutku planowaną od dawna wycieczkę pieszą do Doliny Pięciu Stawów Polskich z powrotem przez Morskie Oko. Na wycieczkę pojechałem z żoną, siostrą, Krzyśkiem i Izą. Z Niepołomic wyruszyliśmy przed 6 rano, kilka minut po 8 byliśmy na parkingu na Palenicy Białczańskiej i około 8:20 ruszyliśmy na trasę. W przewodnikach po Tatrach planowana przez nas trasa została określona jako 10 godzinny spacer po górach, jednak w moim subiektywnym…

GOT: 30
Dolina Pięciu Stawów i Morskie Oko - więcej ...
Na Maciejową (852 m npm)

Podczas drugiego dnia pobytu w Rabce wybrałem się wraz z żoną i córką do Bacówki PTTK na Maciejowej. Pierwotnie mieliśmy iść z centrum Rabki Głównym Szlakiem Beskidzkim na Turbacz, ale to oznaczało 1,5 do centrum i 5,5 km na Maciejową, trochę się obawiałem aż tak długiego dystansu z dzieckiem na plecach, więc wybrałem wariant krótki. Pojechaliśmy więc samochodem na przysiółek Słone, skąd na Maciejową prowadził szlak czarny długość jakieś 3 km, zaparkowaliśmy samochód…

GOT: 6
Na Maciejową (852 m npm) - więcej ...