Średnio na aktywność: 14.55 km
Pieszo po Beskidzie Sądeckim

Wycieczka egzaminacyjna w ramach kursu instruktora turystyki kwalifikowanej o specjalności turystyka piesza górska. Wycieczka była ciekawa, ale dość trudna. Po początkowym łatwym odcinku zaczęliśmy dość wyraźnie się wspinać do góry. Parking w Rytrze z którego startowaliśmy leży na wysokości jakiś 340 m npm, natomiast szczy Makowicy to aż 948 m npm. Do tego dochodził jeszcze fakt, że mniej więcej od wysokości 550-600 m npm pojawił się śnieg i lód po którym szło się…

GOT: 17
Pieszo po Beskidzie Sądeckim - więcej ...
Połonina Wetlińska

Podczas wakacji 2013 roku byliśmy z żoną w Bieszczadach, jedna z wycieczek prowadziła na Połoninę Wetlińską. Moja żona była wtedy w ciąży, więc wycieczka nie mogła być zbyt forsowna. Podjechaliśmy więc na parking pod połoniną i najłatwiejszą drogą wyszliśmy na jej szczyt pod schronisko "Chatka Puchatka". Tam zrobiliśmy krótki postój i postanowiliśmy przejść się połoniną w kierunku zachodni na widoczny w oddali punkt widokowy na Osadzkim Wierchu. Była piękna pogoda, więc spacer połoniną…

GOT: 14
Połonina Wetlińska - więcej ...
Łysa Góra (Święty Krzyż)

Po obiedzie w Nowej Słupi postanowiliśmy jeszcze zaatakować Łysą Górę. Podjechaliśmy sobie samochodem na parking u bram parku narodowego i stromą śliską ścieżką ruszyliśmy pod górę. Podejście było tym bardziej ciężki, że szlak był dość śliski po trwających praktycznie cały dzień opadach deszczu.

Mimo trudności po kilkudziesięciu minutach naszym oczom ukazał się klasztor na Św. Krzyżu (594 m npm). Zwiedziliśmy sobie klasztor, porobiliśmy kilka fotek, a następnie ruszyliśmy na taras widokowy…

GOT: 9
Łysa Góra (Święty Krzyż) - więcej ...
Łysica

W 2013 roku spędzałem trochę przedłużony weekend z żoną w Chęcinach, jeden dzień zaplanowaliśmy sobie na wycieczkę po Górach Świętokrzyskich, pech chciał, że akurat tego dnia pogoda była nie najlepsza. Mimo wszystko postanowiliśmy jednak jechać. Samochodem zajechaliśmy pod klasztor na Św. Katarzynie skąd ruszyliśmy na Łysicę (612 m npm).

Pogoda niestety była kiepska, cały czas siąpiło, było zimno i mglisto. Szlak na Łysice, prowadził dość stromo pod górę po dużych kamieniach,…

GOT: 8
Łysica - więcej ...
Hala Krupowa

Pod koniec maja 2012 roku przebywałem z uczniami w Domu Wczasów Dziecięcych w Sidzinie. Kolonia była dość aktywna i sporo chodziliśmy po okolicznych górkach - kulminacją wycieczek górskich był wypad na Halę Krupową.

Wycieczkę prowadziła jedna w wychowawczyń DWD, profesjonalny przewodnik górski. Pierwotnie zresztą mieliśmy iść na Babią Górę, ale pierwsze spacery po górach pokazały, że chyba nie wszystkie dzieci dałyby sobie radę aż z tak trudną wycieczką, więc podjąłem decyzje,…

GOT: 18
Hala Krupowa - więcej ...
Strbskie Pleso - Popradské pleso

14 sierpnia, kolega odebrał nas z Częstochowy gdzie właśnie zakończyliśmy naszą pierwszą wyprawę rowerową w Krakowa do Częstochowy. Podczas jazdy Krzysiek usilnie namawiał moją żoną, aby następnego dnia wybrała się na wycieczkę pieszą na Jezioro Popradzkie w słowackich Tatrach. Moja żona długo się opierała, tłumacząc się zmęczeniem, ale ostatnie następnego dnia z samego rano siedzieliśmy w samochodzie Krzyśka jadąc jadącym na Słowację:)

Samochody zaparkowaliśmy w Strbskie Pleso i ruszyliśmy szlakiem do góry…

Strbskie Pleso - Popradské pleso - więcej ...
Szczawnica - Czerwony Klasztor

Wycieczkę ze Szczawnicy do Czerwonego Klasztoru tzw. Drogą Pienińską planowałem już dawno, ostatnio postanowiłem że czas na realizacje i mimo, że pogoda miała być nie za dobra to koło 8:45 z rowerami na dachu ruszyliśmy do Szczawnicy. Na miejscu byliśmy przed 11 i po ściągnięciu rowerów od razu ruszyliśmy czerwonym szlakiem rowerowo-pieszym do Czerwonego Klasztoru. Było chłodno, ale w miarę słonecznie i przez całą wycieczkę mogliśmy się cieszyć pięknymi widokami. Droga Pienińska wiedzie…

Szczawnica - Czerwony Klasztor - więcej ...

Łapczyca - Chełm - Siedlec - Łapczyca

Krótka przejażdżka po okolicy, z Łapczycy przez Moszczenicę do Chełmu podjazd po Via Regia, dalej zjazd do drogi nr 4 i dalej do Siedlca - tam podjazd boczną drogą do Siedlca Górnego i potem zjazd do Gierczyc później do drogi 967 i powrót do Łapczycy. Krótki wyjazd w dużym tempie, podjazdy raczej krótkie ale dość ostre.

Łapczyca - Chełm - Siedlec - Łapczyca - więcej ...
Czarny Staw pod Rysami

Zaraz po ślubie wybraliśmy się do Zakopanego w pierwszą podróż poślubną, początkowo pogoda nie była zbyt piękna, ale po kilku dniach się rozpogodziło i postanowiliśmy wybrać się na Morskie Oko, a jak na dobrze pójdzie to również nad Czarny Staw pod Rysami.

Samochodem zajechaliśmy na Palenicę Białczańską, skąd kilka minut po 8 ruszyliśmy na szlak. Do Morskiego Oka (1406 m npm) dotarliśmy kilka minut przed 10. Pod schroniskiem nie było niemal…

Czarny Staw pod Rysami - więcej ...
Mosorny Groń

W 2009 roku wybrałem się z żoną (wtedy jeszcze narzeczoną) na weekend majowy do Zawoi. Naszym celem było wyjście na Babią Górę, a wycieczka na Mosorny Groń miała być takim małym treningiem, jak się później okazało, pogoda się popsuła i skończyło się na tej jednej wycieczce w góry.

Wycieczka miała być nie długo, ponieważ tego dnia do Zawoi dopiero przyjechaliśmy, rozpakowaliśmy rzeczy i postanowiliśmy się trochę poruszać. Samochodem dojechaliśmy na przysiółek…

Mosorny Groń - więcej ...