Średnio na aktywność: 37.82 km
Do Sandomierza dz. 1

No i w końcu nastąpił ten dzień, pierwsza od dłuższego czasu wyprawa rowerowa. Tym razem do Sandomierza z bocheńskim PTTK, tak się złożyło, że byłem pomysłodawcą tej wycieczki a co za tym idzie pilotem grupy. Ponieważ uczestnicy zjeżdżali z kilku miejsc to na miejsce zbiórki wybraliśmy Uście Solne.

Ja z domu wyjechałem już o 7:40, bo chciałem mieć pewność, że się nie spóźnię. Wybrałem drogę wałami, choć początkowo trochę się bałem, że może tam mocno…

Kadencja: 48
Kalorie: 1972 kcal
Do Sandomierza dz. 1 - więcej ...
Szpilówka z córką

W ramach ćwiczeń przed rajdem rodzinnym wybraliśmy się na rodzinną wycieczkę na Szpilówkę koło Iwkowej. Rano pogoda była dość niepewna, było co prawda dość ciepło, ale trochę wietrznie i co chwilę przewalały się czarne chmury.

Pod kościół w Iwkowej dojechaliśmy samochodem i następnie szlakiem (a w zasadzie ścieżką edukacyjną) zielonym ruszyliśmy pod górę. Zdecydowaliśmy się na trudniejszą drogę prowadzącą koło pustelni św. Urbana, a następnie bardzo stromym podejściem na Bukowiec. Dalej droga była już lajtowa,…

GOT: 13
Szpilówka z córką - więcej ...
Wycieczka do Nowego Sącza - dzień 1

W ramach obchodów 100 rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości postanowiłem zorganizować Rajd Rowerowy szlakiem cmentarzy wojennych do Nowego Sącza. Ponieważ trasa była trudna, więc chętnych niestety za wielu nie było, połączyliśmy więc siły ze SP w Niepołomicach i uzbieraliśmy łącznie 10 uczniów, który postanowili się zmierzyć z trudną trasą przez bocheńskie pogórze.

Pierwszego dnia wycieczki musiałem oczywiście dojechać do pracy, a następnie już z uczniami pojechaliśmy przez Puszczę Niepołomicką do Damienic, odwiedzając po drodze cmentarz…

Kadencja: 36
Wycieczka do Nowego Sącza - dzień 1 - więcej ...
Do Soliny w deszczu

Kolejne dnia kursu mieliśmy zaplanowane piesze przejście z AMW Rewita Solina do Soliny nad zaporę, a następnie powrót statkiem. Niestety popsuła się pogoda, od rama było pochmurno i wilgotno, a w czasie wycieczki dopadła nas dodatkowo burza i deszcz.

Z ośrodka pomaszerowaliśmy drogą pod górę, tak jak dzień wcześniej "żółwim" tempem schodziliśmy. Na punkcie widokowym, z którego dziś oczywiście nic nie było widać, skręciliśmy w leśną ścieżkę. Mniej więcej w tym…

Do Soliny w deszczu - więcej ...
Na Jawor

Trochę przymusowo brałem udziałem w kursie turystyki aktywnej dla nauczycieli. Kulminacją kursu była 4 dniowy szkolenia praktycznego - lokalizacja AMW Rewita Solina, czyli należący kiedyś do wojska ośrodek na Soliną w którym kiedyś odpoczywali m.in. Wojciech Jaruzelski, a później Lech Wałęsa. Ośrodek swoje najlepsza lata ma już za sobą, ale jako baza szkoleniowa konwencji wojskowej był doskonały. Zostaliśmy skoszarowani, przebrani w mundury i przez kolejne 4 dni mieliśmy działać podzieleni na dwa plutony:)

Drugiego dnia…

Na Jawor - więcej ...
Śnieżnica - rodzinnie

Wybrałem się z córką, siostrzenicą i siostrami na Śnieżnicę (1006 m npm) w Beskidzie Wyspowym. Tempo jak dla 4 latków, ale oba maluchy po drobnym narzekaniu dały radę:)

Vavg: 2 km/h
Śnieżnica - rodzinnie - więcej ...
Korona Bieszczadów: Stryb

Drugi dzień wycieczki w Bieszczady to niestety pogodowa katastrofa. Co prawda zaczęło się nie najgorzej, od przejażdżki kolejką wąskotorowa do Balnicy, ale po jakiś 20 minutach od wyruszenia na szlak zaczęło lać i przerwami lało w zasadzie cały czas.

Tego dnia zdobyliśmy Stryb 1011 m npm, a ze szczytu zeszliśmy do Roztok Górnych, trasa miała około 16,5 km, ale mi w pewnym momencie wyłączył się GPS, więc ślad jest dużo krótszy

Tętno śr.: 116 (63%)
Tętno maks.: 147 (79%)
Korona Bieszczadów: Stryb - więcej ...
Korona Bieszczadów: Rabia Skała

Kolejna wycieczka z PTTK Bochnia z cyklu "Zdobywamy Koronę Bieszczadów", tym razem mieliśmy zdobyć Rabią (Riabą) Skałę i Stryb. Niestety w ten weekend pogoda nas nie rozpieszczała, było deszczowo, wietrze i dość chłodno.

Pierwszego dnia po 5 godzinach w autobusie, wysiedliśmy w Wetlinie i ruszyliśmy na Rabią Skałę (1199 m npm.), po drodze zdobyliśmy Jawornik i Paprotną. Na szczycie postanowiłem iść jeszcze na trochę niższy, ale za widokowy wierzchołek po stronie słowackiej, nawet udało mi…

Tętno śr.: 118 (63%)
Tętno maks.: 159 (86%)
Korona Bieszczadów: Rabia Skała - więcej ...
Praca #42 + wycieczka do Hebdowa

W przed ostatni dzień roku szkolnego, odbyło się rowerowe zakończenie sezonu. Najpierw pojechaliśmy na wycieczkę rowerową do Nowego Brzeska i Hebdowa, a po powrocie nastąpiło rozdanie nagród za konkursy "Rowerem po Zdrowie!" i "Rowerowy maj". W całorocznym konkursie "Rowerem po Zdrowie!" zająłem ostatecznie 3 miejsce, a za konkurs "Rowerowy maj" zdobyłem srebrny medal.

Ponieważ ten dzień dla mnie, był dniem w pracy to musiałem jeszcze pokonać drogę do i z pracy, więc w sumie przejechałem…

Tętno śr.: 113 (61%)
Tętno maks.: 145 (78%)
Kadencja: 79
Praca #42 + wycieczka do Hebdowa - więcej ...
Korona Bieszczadów: Dwernik Kamień

Drugi dzień w Bieszczadach, tym razem mało znany szczyt Dwernik Kamień (Holica) - 1004 n mpm. Droga na szczyt dość monotonna, ale widoki z góry bardzo ładne.

Tętno śr.: 111 (60%)
Tętno maks.: 158 (85%)
Korona Bieszczadów: Dwernik Kamień - więcej ...