Średnio na aktywność: 6.39 km
Mikołajki: U Króla Sielaw, pożegnanie z Mikołajkami

W poniedziałek rano opuszczaliśmy Mikołajki. Wstałem więc wcześnie rano, żeby kupić bułki a przy okazji zrobić pożegnalną rundkę po Mikołajkach.

Na początek pojechałem w odwiedziny do przykutego do mostu Króla Sielaw:) Dzień wcześniej dokładnie przeczytałem legendę o wielkiej złocie rybie będącej herbem Mikołajek oraz o tradycji przykuwania Króla Sielaw do mostu, więc pojechałem go zobaczyć.

Później jeszcze rundka po porcie i mieście, po bułki i do miejsca zamieszkania. Kilka minut przed 9 ruszyliśmy w drogę…

Mikołajki: U Króla Sielaw, pożegnanie z Mikołajkami - więcej ...
Trzecia wieża nad Łuknajno + plaża

W końcu rano  była pogoda, więc przy okazji wyjazdu po bułki mogłem zrobić mały wypad rowerowy - cel trzecia (jeszcze niezdobyta) wieża nad jeziorem Łuknajno.

Wypatrzyłem na mapie, że nad jeziorem Łuknajno, jest jeszcze jedna wieża widokowa, co więcej z Mikołajek mam na nią najbliżej. Co prawda żeby do niej dotrzeć trzeba było pokonać kawałek trasy DK16, ale z samego rana ruch na tej drodze był prawie żaden. Przejechałem, więc koło cmentarza, zamkniętej stacji kolejowej…

Trzecia wieża nad Łuknajno + plaża - więcej ...
Rano po bułki

Rano miałem jechać nad kanał Tałcki, ale pogoda była kiepska, więc skończyło się tylko na szybki wyjeździe po bułki do sklepu.

Vavg: 12 km/h
Rano po bułki - więcej ...
Mieszczuchem na zakupy

Dziś kolejny raz na zakupy i kolejny test miejskiego Peugeota. Dzisiaj zabrałem licznik, żeby sprawdzić jak szybko na nim jadę i przy jakich prędkościach jedzie mi się najlepiej. Celowo pojechałem na około, żeby sprawdzić rower w różnym terenie (oczywiście jak na możliwości miasta Niepołomice:).

Optymalna prędkość to 26-28 km/h, wtedy kręcę dość naturalną dla siebie kadencją (pewnie około 90-95 - nie mam czujnika rytmu) i jedzie mi się praktycznie bez oporu. Oczywiście gdy robi się…

Mieszczuchem na zakupy - więcej ...
Powrót do koncepcji roweru miejskiego

Postanowiłem wrócić do koncepcji roweru miejskiego, z koszykiem, którym będę sobie jeździł na zakupy do miasta. Koncepcja nie jest u mnie nowa i postanowiłem, ją zrealizować już 2013 roku, kiedy kończyłem budowę domu w Niepołomicach i kupiłem wtedy na allegro miejskiego Peugeota model Nice - zobacz więcej. Niestety nie za bardzo z niego korzystałem, a tak się akurat złożyło, że mój ojciec potrzebował roweru do jazdy do miasta, więc mu go dałem.

Po ponad 6…

Vavg: 20 km/h
Powrót do koncepcji roweru miejskiego - więcej ...

Praca #22 - dziś szkolenie

Dziś miałem szkolenie w Niepołomicach, więc nie jechałem do szkoły - zamiast prawie 30 km wyszły więc 4 km.

Praca #22 - dziś szkolenie - więcej ...

Do Podłęża na stacje PKP

Zapowiadał się kolejny tydzień bez roweru, bo po ulewnych deszczach w poprzednim tygodniu, w tym miałem jechać z uczniami na wycieczkę do Muszyny. Dzień przed wyjazdem pojechałem na stację PKP w Podłężu upewnić się jak kursują pociągi.

Do Podłęża na stacje PKP - więcej ...
Zakupy, powrót naokoło

Słonecznie i ciepło, a ja mam dużo pracy. Udało mi się jednak wyrwać na chwilę, niby na zakupy, ale pojechałem rowerem i postanowiłem wrócić mocno na około. Niestety droga powrotna to głównie jazda pod wiatr, ale i tak było warto.

Zakupy, powrót naokoło - więcej ...
Miasto i Pola Chwały

Najpierw byłem na zakupach, a po południu pojechałem z córką do miasta. Odwiedziliśmy Pola Chwały i obowiązkowo plac zabaw, a na koniec pojechaliśmy jeszcze do sklepu.

Kadencja: 76
Miasto i Pola Chwały - więcej ...

Po mieście

Ledwo wróciłem z pracy okazało się, że muszę jeszcze wyskoczyć do miasta.