Lackowa 997 m npm

Wraz z siostrą postanowiłem zdobyć najwyższy szczyt Beskidu Niskiego czyli Lackową 997 m npm. Zdecydowaliśmy się na drogę szlakiem granicznym z Izb. Początek do przełęczy Beskid to dość łatwy odcinek, ale potem z każdym metrem robi się coraz trudniej. W pewnym momencie dochodzi do naprawdę sporej stromizny, która sprawiła nam spore problemy, teren był dość śliski, ciężko było znaleźć oparcie dla nóg - był to odcinek wręcz wspinaczkowy. Dalej jest już lepiej, choć dalej stromo…

Tętno śr.: 102 (55%)
Tętno maks.: 139 (75%)
Lackowa 997 m npm - więcej ...

Rajd Rodzinny dz. 2

Drugiego dnia rajdu zaplanowano bardzo trudną trasę na Luboń Wielki Percią Borkowskiego. Miałem poważne wątpliwości czy w ogóle wybierać się z Emilka na tą trasę, rok temu przeszedłem ją z siostrą i doskonale pamiętałem, że przelewek tam nie ma. Jednak zachęcony dobrą postawą Emilki pierwszego dnia zdecydowaliśmy, że jednak idziemy.

Trasa od samego początku wiedzie mocno pod górę i wszystkie dzieci mocno się na niej męczyły, Emilka dodatkowo miała problemy na większych stromiznach i musiałem…

Rajd Rodzinny dz. 2 - więcej ...

Rajd Rodzinny dz. 1

Podobnie jak rok temu wybrałem się z żoną i córką na Rajd Rodzinny organizowany przez PTTK Bochnia. W tym roku wyzwanie było większe, bo mała musiała całą trasę pokonać samodzielnie na nogach:)

Pierwszego dnia trasa prowadziła z Obindowej do schroniska na Starych Wierchach, potem do schroniska na Maciejowej i zejście do Rabki Słone szlakiem czarnym. Emilka poradziła sobie wzorowo, co prawda na podejściach trochę marudziła, ale w sumie dała sobie radę bez większych problemów.

Rajd Rodzinny dz. 1 - więcej ...
Korona Bieszczadów - Magura Stuposiańska, Połonina Caryńska

Trzeciego dnia wycieczki w Bieszczady mieliśmy zaplanowaną krótszą, ale trudną wycieczkę na Magurę Stupiosiańską i Połoninę Caryńską. Na szczęście trudy podejść na szczyty rekompensowała słoneczna pogoda i piękne widoki. W podziwianiu widoków przeszkadzał do prawda mocno wiatr, który szczególnie na Połoninie Caryńskiej chciał mi głowę urwać, ale po zawietrznej można było się nawet opalać:)

Tętno śr.: 110 (59%)
Tętno maks.: 160 (86%)
Korona Bieszczadów - Magura Stuposiańska, Połonina Caryńska - więcej ...
Korona Bieszczadów - Bukowe Berdo, Tarnica, Halicz

Drugiego dnia wycieczki w Bieszczady była zaplanowana trasa szlakiem czerwonym (GSB) z Utrzyk Górnych przez Szeroki Wierch na Tarnicę i dalej przez Halicz, Rozsypaniec, Przełęcz Bukowską do Wołosatego. Kilka osób zdecydowało się jednak na trochę dłuższą i trudniejszą trasę przez Bukowe Berdo, ponieważ zaplanowaną wcześniej trasą przez Szeroki Wierch już kiedyś szedłem, więc ruszyłem przez Bukowe Berdo:).

Trasa okazała się dość wymagająca, na szczęście po początkowych problemach z pogodą, potem się…

Tętno śr.: 122 (66%)
Tętno maks.: 163 (88%)
Korona Bieszczadów - Bukowe Berdo, Tarnica, Halicz - więcej ...
Korona Bieszczadów - Trochaniec

Wraz z PTTK Bochnia wybrałem się na 3 dniową wycieczkę w Bieszczady, naszym celem jest zdobycie Korony Bieszczadów - czyli 15 szczytów, za zaliczanie których można zdobyć odznakę ustanowioną przez PTTK w Sanoku. Na początek zaliczyliśmy pasmo Otrytu i jej najwyższym szczytem czyli Trohańcem 939 m npm.

Tętno śr.: 104 (56%)
Tętno maks.: 159 (86%)
Korona Bieszczadów - Trochaniec - więcej ...
Złazisko Młodzieży Piwniczna

Wycieczka z uczniami do Piwnicznej na Złazisko Młodzieży, organizowane przez PTTK Bochnia. Po drodze do Piwnicznej, zwiedziliśmy jeszcze cmentarz wojenny z okresu I wojny światowej nr 368 w Limanowej na wzgórzu Jabłoniec.

Po dojeździe na miejsce, zrobiliśmy krótki spacer zielonym szlakiem pod kaplicę na Piwowarówce. Następnie zeszliśmy do Piwnicznej, gdzie na placu pielgrzymkowo-turystycznym przy kościele, wzięliśmy udział w złazisku, były kiełbaski, a potem konkursy.

Po zakończonym rajdzie, wróciliśmy busem do Woli Zabierzowskiej.

Złazisko Młodzieży Piwniczna - więcej ...
GSB: Czarna Woda - Radziejowa - Krościenko

Ostatnia planowa wycieczka na Główny Szlak Beskidzki, na koniec został odcinek w paśmie Radziejowej do Krościenka nad Dunajcem. Co prawda do zakończenia zdobywania GSB pozostał jeszcze krótki odcinek Beskidzie Niskim, ale to mamy nadrobić w terminie późniejszym.

Na sam koniec serii GSB mieliśmy naprawdę piękną pogodę z pięknymi, dalekimi widokami, co możecie zaobserwować na zdjęciach. Wyruszyliśmy do Czarnej Wody i bez szlaku dotarliśmy do szlaku niebieskiego prowadzącego na Rogacze. Następnie już szlakiem czerwonym (GSB) przeszliśmy…

Tętno śr.: 108 (58%)
Tętno maks.: 152 (82%)
GSB: Czarna Woda - Radziejowa - Krościenko - więcej ...
GSB: Bartne - Desznica

Kolejna wycieczka na GSB z PTTK Bochnia, miało być z Bartnego do Kątów, ale w Beskidzie Niski jeszcze zima na całego, szlak był nieprzetarty i udało ma się dotrzeć ledwo do Desznicy.

Tętno śr.: 141 (76%)
Tętno maks.: 174 (94%)
GSB: Bartne - Desznica - więcej ...
GSB: Jaworzyna Krynicka - Krynica

W dniu 13 stycznie wybrałem się z PTTK Bochnia na kolejną wycieczkę górską na GSB, tym razem odcinek z Jaworzyny Krynickiej do Krynicy Zdrój (czerwonym), wcześniej oczywiście musieliśmy podejść pod górę z Doliny Czarnego Potoku (zielonym).

Dochodząc do Krynicy, zboczyłem na chwilę ze szlaku, żeby odwiedzić cmentarz wojenny nr 346 w Krynicy.

GSB: Jaworzyna Krynicka - Krynica - więcej ...