Korona Bieszczadów: Jasło 1153 m npm

W trakcie drugiego dnia wycieczki w Bieszczady celem było Jasło - 1153 m npm. Pogoda była lepsza, na dole nawet było słonecznie, niestety gdy zaczęliśmy podchodzić do góry, przekroczyliśmy granicę chmur i rezultacie na szczycie widoczność była mała i do tego było dość chłodno.

Chwilę posiedziałem na szczycie, poczekałem na pamiątkowe zdjęcie, ale zrobiło mi się tak zimno, że zaraz potem popędziłem w dół. Schodziliśmy naprawdę szybko i rezultacie już około 12:00 byliśmy w Cisnej,…

Korona Bieszczadów: Jasło 1153 m npm - więcej ...
Korona Bieszczadów: Wołosań - 1071 m npm

Kolejna wycieczka z PTTK Bochnia z cyklu zdobywamy Koronę Bieszczadów, tym razem celem był Wołosań w paśmie Wielkiego Działu. Szczyt zdobyty, niestety przy bardzo kiepskiej pogodzie, padało i było dość zimno, więc ze szczytu bardzo szybkim tempem popędziłem do Ciśnej, żeby jak najszybciej przebrać się w suche ciuchy.

Tętno śr.: 125 (67%)
Tętno maks.: 163 (88%)
Korona Bieszczadów: Wołosań - 1071 m npm - więcej ...
Do Soliny w deszczu

Kolejne dnia kursu mieliśmy zaplanowane piesze przejście z AMW Rewita Solina do Soliny nad zaporę, a następnie powrót statkiem. Niestety popsuła się pogoda, od rama było pochmurno i wilgotno, a w czasie wycieczki dopadła nas dodatkowo burza i deszcz.

Z ośrodka pomaszerowaliśmy drogą pod górę, tak jak dzień wcześniej "żółwim" tempem schodziliśmy. Na punkcie widokowym, z którego dziś oczywiście nic nie było widać, skręciliśmy w leśną ścieżkę. Mniej więcej w tym…

Do Soliny w deszczu - więcej ...
Na Jawor

Trochę przymusowo brałem udziałem w kursie turystyki aktywnej dla nauczycieli. Kulminacją kursu była 4 dniowy szkolenia praktycznego - lokalizacja AMW Rewita Solina, czyli należący kiedyś do wojska ośrodek na Soliną w którym kiedyś odpoczywali m.in. Wojciech Jaruzelski, a później Lech Wałęsa. Ośrodek swoje najlepsza lata ma już za sobą, ale jako baza szkoleniowa konwencji wojskowej był doskonały. Zostaliśmy skoszarowani, przebrani w mundury i przez kolejne 4 dni mieliśmy działać podzieleni na dwa plutony:)

Drugiego dnia…

Na Jawor - więcej ...
Śnieżnica - rodzinnie

Wybrałem się z córką, siostrzenicą i siostrami na Śnieżnicę (1006 m npm) w Beskidzie Wyspowym. Tempo jak dla 4 latków, ale oba maluchy po drobnym narzekaniu dały radę:)

Vavg: 2 km/h
Śnieżnica - rodzinnie - więcej ...
Z córką na Cięcień

Razem z moją 4 letnią córka wybraliśmy się na wycieczkę rodzinną organizowaną przez PTTK w Bochni. Na początek pojechaliśmy zwiedzać zamek w Dobczycach.

Potem udaliśmy się na Przełęcz Wierzbanowską, skąd niebieskim szlakiem wyszliśmy na Cięcień. Było to dość trudne i strome podejście, na dodatek moją córką lekko "ogryzły" buty i momentami musiałem ją nieść. Tuż przed szczytem udało się jednak opanować sytuację przy pomocy plastrów na odciski i dalej mała szła…

Z córką na Cięcień - więcej ...
Korona Bieszczadów: Stryb

Drugi dzień wycieczki w Bieszczady to niestety pogodowa katastrofa. Co prawda zaczęło się nie najgorzej, od przejażdżki kolejką wąskotorowa do Balnicy, ale po jakiś 20 minutach od wyruszenia na szlak zaczęło lać i przerwami lało w zasadzie cały czas.

Tego dnia zdobyliśmy Stryb 1011 m npm, a ze szczytu zeszliśmy do Roztok Górnych, trasa miała około 16,5 km, ale mi w pewnym momencie wyłączył się GPS, więc ślad jest dużo krótszy

Tętno śr.: 116 (63%)
Tętno maks.: 147 (79%)
Korona Bieszczadów: Stryb - więcej ...
Korona Bieszczadów: Rabia Skała

Kolejna wycieczka z PTTK Bochnia z cyklu "Zdobywamy Koronę Bieszczadów", tym razem mieliśmy zdobyć Rabią (Riabą) Skałę i Stryb. Niestety w ten weekend pogoda nas nie rozpieszczała, było deszczowo, wietrze i dość chłodno.

Pierwszego dnia po 5 godzinach w autobusie, wysiedliśmy w Wetlinie i ruszyliśmy na Rabią Skałę (1199 m npm.), po drodze zdobyliśmy Jawornik i Paprotną. Na szczycie postanowiłem iść jeszcze na trochę niższy, ale za widokowy wierzchołek po stronie słowackiej, nawet udało mi…

Tętno śr.: 118 (63%)
Tętno maks.: 159 (86%)
Korona Bieszczadów: Rabia Skała - więcej ...
Dolina Będkowska - rodzinnie

Wycieczka piesza z córką i nie tylko do Doliny Będkowskiej.

Dolina Będkowska - rodzinnie - więcej ...
Korona Bieszczadów: Dwernik Kamień

Drugi dzień w Bieszczadach, tym razem mało znany szczyt Dwernik Kamień (Holica) - 1004 n mpm. Droga na szczyt dość monotonna, ale widoki z góry bardzo ładne.

Tętno śr.: 111 (60%)
Tętno maks.: 158 (85%)
Korona Bieszczadów: Dwernik Kamień - więcej ...