Średnio na aktywność: 33.98 km
Po łapczyckich ścieżka

Po tygodniowym wakacjach w Zakopanym wróciłem do mojego nowego domu w Łapczycy:) Teraz to miejsce będzie moją główną bazą wypadową w wycieczkach rowerowych.

Na początek postanowiłem pojeździć trochę po okolicznych górkach i zbadać nieznane mi dotychczas ścieżki. Pod kościołem w Łapczycy skręciłem z drogi nr 4 w prawo, tu czekał mnie dojść stromy podjazd w kierunku lasu. Pod lasem skończyła się droga i dalej prowadziła leśna ścieżka według moich obliczeń…

Po łapczyckich ścieżka - więcej ...
Tour de Zakopane

W sierpniu ubiegłego roku byłem w Zakopanym na królewskim etapie Tour de Pologne (6 etap – 2009 rok). Po wyjechaniu do premii górskiej I kategorii w Murzasichle zatrzymałem się w na osiedlu pod Cyrhlem koło krzyża i kamienia upamiętniającego wizytę w tym miejscu papieża Ojca Świętego Jana Pawła II. Obok stoi piękna willa do której postanowiłem zabrać moją żonę w ekspresową podróż poślubną (na dłuższą jedziemy w sierpniu). Niestety pogoda nie jest łaskawa,…

Tour de Zakopane - więcej ...
Przez Puszczę do Bochni

Po wczorajszej imprezie z okazji 10 lecia matury postanowiłem dzisiaj rano wybrać się na wycieczkę rowerową do Puszczy Niepołomickiej. Tegoroczny maj jest wyjątkowo nie rowerowy, do tej pory w maju zrobiłem ledwie kilkadziesiąt kilometrów, więc dziś gdy zobaczyłem że pogoda jest dobra postanowiłem jechać mimo iż spałem tylko przez 6 godzin:)

Start przed 10:00 i jazda Drogą Królewską przez Puszczę do Zabierzowa, tu lekko zboczyłem z trasy żeby zobaczyć Drwinkę,…

Przez Puszczę do Bochni - więcej ...

Leśne ścieżki MTB

Dzisiejsza jazda to próba nowych opon jakie zakupiłem do roweru górskiego - SCHWALBE MOUNTAINEER II, opony są węższe od tych co miałem (Kenda) i mimo, że bieżnik jest dość agresywny to na nowych oponkach nawet po asfalcie jedzie mi się całkiem dobrze.

Początek trasy to jazda po leśnych ścieżkach, problem już na wjeździe do lasu - droga całkowicie zalana, objechałem bokiem po łące na której też stało spory wody. Później postanowiłem przejechać…

Leśne ścieżki MTB - więcej ...

Luźne kręcenie - ścieżka rowerowa

Luźne kręcenie po niepołomickiej ścieżce rowerowej, a później do sklepu po super niezdrową piątkową wałówkę. Zdjęcia z wycieczki z ubiegłego roku.

Mimo że pogoda była nie najlepsza postanowiłem jednak wyjechać na rower z tym że z założeniem że jadę sobie bardzo luźno i powoli. W Puszczy mokro w końcu przez cały tydzień lało, ale niepołomicka ścieżka rowerowa jest porządnie utwardzona, więc żadnych kałuży nie było. Po ścieżce kręciłem sobie dość spokojnie, pojechałem…

Luźne kręcenie - ścieżka rowerowa - więcej ...
Nad Czarny Staw - powrót w deszczu

Mimo niesprzyjającej pogody postanowiłem się dziś wybrać na szybką wycieczkę po Puszczy - mija w końcu 2 lata od momentu kiedy zacząłem ostro jeździć na rowerze i założyłem stronę www.jasonek.pl/rowerem/, pierwsze opublikowane wyjazdy wypadły właśnie w majowy weekend 2008 roku. Efekt - bardzo szybka wycieczka szosowa nad Czarny Staw i dojść szybki powrót w strugach deszczu:)

Od rana lało, więc miałem dzisiaj nigdzie nie jechać, po południu zaczęło się trochę przejaśniać ale nie…

Nad Czarny Staw - powrót w deszczu - więcej ...
Po górkach (Biskupice, Łazany)

Szosowa wycieczka po górkach pogórza wielickiego, pojechałem na rowerze crossowym i odczułem wielką różnice po ostatnich wycieczkach na rowerze górskim - mój stary rowerek toczył się że aż miło. Trasa była dość trudna, ale dzisiaj miałem całkiem niezłą formę i nawet pod dość strome podjazdy jechało mi się całkiem dobrze.

Z Niepołomic skierowałem się przez Staniątki i Zagórze do Bodzanowa - tu musiałem pokonać pierwsze podjazd ale i było kilka…

Po górkach (Biskupice, Łazany) - więcej ...
Rajd na Czyżyczkę

Miała być wycieczka do Nowego Wiśnicza ale jak rano zobaczyłem, że dość mocno wieje postanowiłem skrócić trochę dystans - szczególnie że nie miałem za dużo czasu i musiałem szybko wrócić do domu. Skończyło się więc na wycieczce na wzgórze Grodzisko w Chełmie, dalej na wyjeździe pod wzgórze Czyżyczka pod cmentarz wojenny 336, zjazd z Czyżyczki polnymi drogami do cmentarza 337 w Buczynie (Grabinie). Powrót przez Wolę Nieszkowską, Książnice, Łężkowice, Grodkowice, Brzezie i Staniątki.…

Rajd na Czyżyczkę - więcej ...
Po lesie, na cmentarz wojenny - powrót wałem wiślanym

Miała być krótka jazda po lesie, potem przedłużyłem ją trochę o dojazd do odremontowanego cmentarza wojennego nr 324 w Woli Batorskiej. Powrót przez Wolę Batorską a potem wałem wiślanym do mostu Wiśle w Niepołomicach, krótki przystanek pod krzyżem gdzie kiedyś znajdował się cmentarz wojenny 326 i dalej już do domy bocznymi drogami.

Początek trasy terenowo - przejazd ścieżką rowerową do Szarowa, potem krótki podjazd pod kościół w Szarowie, zjazd pod…

Po lesie, na cmentarz wojenny - powrót wałem wiślanym - więcej ...
Krótka jazda po lesie

W piątek po pracy postanowiłem pokręcić po lesie i wypróbować rower GT po generalnym przeglądzie i nowa obudowę na palmtopa. Jazda w większości terenowa po Puszczy końcówka po asfaltach na rynek w Niepołomicach i po przez Kopiec Grunwaldzki do domu.

Rower spisuję się bardzo dobrze, obudowa jeszcze lepiej w końcu nie muszę się martwić, że palmtop wypadnie mi uchwytu - teraz nie mam żadnych drgań i wszystko jest jak trzeba, chyba kupię…

Krótka jazda po lesie - więcej ...