Moje aktywności
Niepołomice - Staniątki - Gruszki - Szarów - Niepołomice

Pojechałem trochę potrenować przed niedzielną Wiosenną Odyseją w Miechowie. Trasa na pierwszy trening nie specjalnie trudna. Pojechaliśmy przez osiedle Boryczów do Puszczy Niepołomickiej, przecięliśmy leśną ścieżką i wyjechaliśmy na drodze z ul. Bocheńskiej do Staniątek. Dalej przejazd przez Staniątki Górne i podjazd pod Winnicę - tu trochę trzeba się było zmęczyć, ale potem zjazd w kierunku Szarowa. Dalej podjazd wąską dość stromą drogą do zabudowań w Szarowie (podjazd który niedawno jechałem szosówką), zjazd w kierunku…

Niepołomice - Staniątki - Gruszki - Szarów - Niepołomice - więcej ...
X Rekreacyjny Rajd Rowerowy Kraków - Trzebinia

Kraków: Ul. Mydlnicka, Zarudawie, most na Rudawie, Jesionowa, Królowej Jadwigi, Junacka, rondo Chełm, Chełmska, Za Skłonem, Zakamycze - zjazd na polną drogę (zielony szlak) - Kryspinów - Budzyń - Cholerzyn - Mników - Czułów - Baczyn - Leśniczówka Kopce -

Wraz z moją żoną wzięliśmy udział w X Rekreacyjnym Rajdzie Rowerowym Kraków - Trzebinia. Jeszcze wczoraj myślałem, że jednak nie pojedziemy, prognozy były raczej słabe i już od nocy z piątku na sobotę miało lać.…

X Rekreacyjny Rajd Rowerowy Kraków - Trzebinia - więcej ...
Niepołomice - Droga Królewska - Zabierzów Bocheński - Wola Zabierzowska - Chobot - Ispina - Nowe Brzesko - Hebdów - Nowe Brzesko - Ispina - Grobla - Drwinia - Dziewin - Mikluszowice -  Żubrostrada - Droga Królewska - Niepołomice

Szybki wieczorny wyjazd do Nowego Brzeska i Hebdowa, powrót przez Drwinię i Mikluszowice. Na sobotę zaplanowałem z żoną wyjazd rowerowy na Rajd Kraków-Trzebinia, niestety prognozy na weekend znowu są kiepskie, więc postanowiłem wykorzystać ładną pogodę póki się da. Tuż przed 17 wsiadłem na szosówkę i ruszyłem do Nowego Brzeska.

To właśnie Nowe Brzesko było celem jednej z moich pierwszych poważnych wycieczek rowerowych w wieku 14 lat, potem byłem tam oczywiście kilka razy, zwykle przejazdem i tym razem postanowiłem, że to będzie cel mojej wycieczki. Z Niepołomic pojechałem do Puszczy i Drogą Królewską dojechałem do Zabierzowa, potem skierowałem się na Wolę Zabierzowską i Chobot przez które dojechałem do Ispiny. Zauważyłem, że zmieniono oznaczenie na drogach, dawniej po opuszczeniu Chobotu jechało się przez las i dopiero za lasem był znak Ispina, teraz znak jest w miejscu gdzie kończy się Chobot, więc las jest już w Ispini. Po przejechaniu 19 kilometrów dojechałem do mostu na Wiśle, akurat było zielone światło, więc pełnym gazem popędziłem przez most (jest jedno pasmowy), niestety światła nie są wyliczone dla rowerzystów, do końca mostu brakowało mi jeszcze ze 100 metrów gdy ruszyły samochody z drugiej strony, na szczęście jakiś miły pan mnie przepuścił:). Przed Starym Rynkiem w Nowym Brzesku podjazd na którego szczycie zatrzymałem się po raz pierwszy dzisiejszego dnia, kilka fotek i już wolny dojazd nową spacerową alejką na nowy rynek...

W zasadzie z tego miejsca miałem już wracać, plan był taki, że

Niepołomice - Droga Królewska - Zabierzów Bocheński - Wola Zabierzowska - Chobot - Ispina - Nowe Brzesko - Hebdów - Nowe Brzesko - Ispina - Grobla - Drwinia - Dziewin - Mikluszowice - Żubrostrada - Droga Królewska - Niepołomice - więcej ...

Wyjazd do Bochni po Rowertour ale żeby nie było za łatwo pojechałem na około przez Kłaj, Stanisławice i Cikowice. W zasadzie dziś miałem nie jeździć na rowerze, ale ponieważ po raz pierwszy w maju zaświeciło słońce postanowiłem, że się jednak przejadę do bocheńskiej galerii Rondo po Rowertour.

Wyznaczyłem sobie trasę na około czyli z Łapczycy pojechałem Chełmu i tuż za mostem skręciłem w szutrową drogę wzdłuż Raby, trochę pokręciłem po ścieżkach i wyjechałem w Targowisku,…

Łapczyca - Chełm - Targowisko - Kłaj - Stanisławice - Cikowice - Damienice - Bochnia - Łapczyca - więcej ...

Maj - na całego ruszył sezon kolarskich wyścigów etapowych, właśnie dziś 4 maja w Neapolu startuje Giro d\'Italia (wygrał Cavendish). W Polsce mamy wyścig BGŻ ProLiga Szlakiem Grodów Piastowskich oraz na moich terenach wyścig młodzieżowców do lat 23 - Karpacki Wyścig Kurierów. Dziś 3 etap z Jabłonki do Cieżkowic, ale mnie interesowała najbardziej premia górska Tauron w Rozdzielu na przełęczy Widoma (535 m npm). Dwa lata temu byłem na tym samym wyścigu na premii lotnej…

Muchówka - Łąkta Górna i Dolna - Żegocina - Rozdziele (przełęcz Widoma) - Laskowa Górna - Młynne - Laskowa Górna - Rozdziele (przełęcz Widoma) - Żegocina - Łąkta Dolna i Górna - Muchówka - więcej ...

Wyjazd z moją żoną do Niepołomic do moich rodziców, rano pogoda była w miarę zachęcająca, 21 stopni i słońce przebijające się zza chmur, więc o 11 ruszyliśmy do Niepołomic. Niestety ledwo dojechaliśmy do Chełmu zaczęło się już wyraźnie chmurzyć. Deszcz dopadł nas pod kościołem w Szarowie, zatrzymaliśmy się, założyliśmy peleryny (moja została użyta po raz pierwszy) i ruszyliśmy dalej. Około 12:30 dojechaliśmy do domu moich rodziców.

Zjedliśmy obiad, trochę odpoczęliśmy, w między czasie pogoda była…

Niepołomice - Chełm - Targowisko - Szarów - Gruszki - Niepołomice - Gruszki - Szarów - Targowisko - Chełm - Niepołomice - więcej ...
Rower miejski - Peugeot Nice

Stało się - zakupiłem rower miejski i co więcej chcę jeszcze do niego dokupić koszyk - chyba się już starzeje. O rowerze na miasto myślałem już od dłuższego czasu, co prawda na razie go jeszcze nie specjalnie potrzebuję, ale jak się przeprowadzę z powrotem do Niepołomic, to przyda mi się rower żeby pojechać na zakupy:) Gdy na allegro zobaczyłem Peugeota dobrym stanie i to jeszcze model Nice (taki mam też model szosówki) to postanowiłem o…

Rower miejski - Peugeot Nice - więcej ...

Rowerowy debiut mojej żony był dwukrotnie odkładany, więc dziś mimo nie do końca sprzyjającej pogody ruszyliśmy na trasę. Na początek pod Górny Gościniec - oj było ciężko, potem przez Bochnie do kładki na Rabie i już po chwili byliśmy w Damienicach. Dalej do Puszczy drogą nad Czarny Staw, ale tuż przed stawem skręciliśmy w prawo i dojechaliśmy do Baczkowa.

W Baczkowie chcieliśmy zobaczyć jeden domek, który został zbudowany według tego samego projektu co nasz, z…

Łapczyca - Bochnia - Damienice - Puszcza Niepołomicka - Baczków - Puszcza Niepołomicka (Czarny Staw) - Damienice - Bochnia - Łapczyca - więcej ...

Dziś chciałem na jakąś krótką wycieczkę wyciągnąć moją żonę, niestety nie udało się, postanowiłem więc pokręcić trochę po okolicznych górkach.

Na początek pojechałem drogą nr 4 w kierunku Bochni i jakieś 300 metrów za kościołem w Łapczycy skręciłem w prawo i rozpocząłem podjazd do Lasu Skarbowego. Tą drogę już zdarzało mi się pokonywać, pojazd jest naprawdę dość ciężki, na dystansie 1,4 km pokonujemy 104 metry przewyższenie i do tego przez ostatnie 400 metrów jedziemy pod…

Łapczyca - Las Skarbowy - Pogwizdów - Zawada - Czyżyczka - Gierczyce - Moszczenica - Łapczyca - więcej ...

Wycieczka z Krzyśkiem przez Puszczę do starorzecza Wisły. Pogoda jak w lecie, słonecznie, ciepło, może lekko przeszkadzał wiatr. Ruszyliśmy koło godziny 14:00 przez Puszczę Niepołomicką do leśniczówki Przyborów, potem prosto szutrową Drogą Królewską do drogi na Stanisławice, tam w lewo i po chwili byliśmy na Żubrostradzie. Przejechaliśmy obok rezerwatu żubrów i skręciliśmy w lewo, zaraz za skrętem jest fajne jeziorko przy którym często robię postoje, od jesieni kiedy byłem tu ostatni raz przeprowadzono tu pewne…

Niepołomice - Droga Królewska - Żubrostrada - Uroczysko Grobla - Ispina - starorzecze Wisły - Wola Zabierzowska - Zabierzów Bocheński - Droga Królewska - Niepołomice - więcej ...