Średnio na aktywność: 37.73 km
Złazisko Młodzieży Piwniczna

Wycieczka z uczniami do Piwnicznej na Złazisko Młodzieży, organizowane przez PTTK Bochnia. Po drodze do Piwnicznej, zwiedziliśmy jeszcze cmentarz wojenny z okresu I wojny światowej nr 368 w Limanowej na wzgórzu Jabłoniec.

Po dojeździe na miejsce, zrobiliśmy krótki spacer zielonym szlakiem pod kaplicę na Piwowarówce. Następnie zeszliśmy do Piwnicznej, gdzie na placu pielgrzymkowo-turystycznym przy kościele, wzięliśmy udział w złazisku, były kiełbaski, a potem konkursy.

Po zakończonym rajdzie, wróciliśmy busem do Woli Zabierzowskiej.

Złazisko Młodzieży Piwniczna - więcej ...
GSB: Czarna Woda - Radziejowa - Krościenko

Ostatnia planowa wycieczka na Główny Szlak Beskidzki, na koniec został odcinek w paśmie Radziejowej do Krościenka nad Dunajcem. Co prawda do zakończenia zdobywania GSB pozostał jeszcze krótki odcinek Beskidzie Niskim, ale to mamy nadrobić w terminie późniejszym.

Na sam koniec serii GSB mieliśmy naprawdę piękną pogodę z pięknymi, dalekimi widokami, co możecie zaobserwować na zdjęciach. Wyruszyliśmy do Czarnej Wody i bez szlaku dotarliśmy do szlaku niebieskiego prowadzącego na Rogacze. Następnie już szlakiem czerwonym (GSB) przeszliśmy…

Tętno śr.: 108 (58%)
Tętno maks.: 152 (82%)
GSB: Czarna Woda - Radziejowa - Krościenko - więcej ...
Do Lipnicy Murowanej

Już kilkukrotnie jeździłem rowerem do Lipnicy Murowanej w niedzielę palmową, ale tym razem postanowiłem wybrać się tam w sposób zorganizowany z wycieczką PTTK.

Pierwotnie miałem jechać z Niepołomic, ale po tym jak zmarzłem w piątek jadąc do pracy, biorąc również pod uwagę, że akurat w ten weekend nastąpiła zmiana czasu, postanowiłem jednak pojechać z Łapczycy. Mniej więcej o 8:40 (czasu letniego) wyruszyłem z Łapczycy i kilka minut przed 9 byłem w…

Tętno śr.: 132 (71%)
Tętno maks.: 165 (89%)
Do Lipnicy Murowanej - więcej ...
GSB: Jaworzyna Krynicka - Krynica

W dniu 13 stycznie wybrałem się z PTTK Bochnia na kolejną wycieczkę górską na GSB, tym razem odcinek z Jaworzyny Krynickiej do Krynicy Zdrój (czerwonym), wcześniej oczywiście musieliśmy podejść pod górę z Doliny Czarnego Potoku (zielonym).

Dochodząc do Krynicy, zboczyłem na chwilę ze szlaku, żeby odwiedzić cmentarz wojenny nr 346 w Krynicy.

GSB: Jaworzyna Krynicka - Krynica - więcej ...
Sucha Dolina - Obindza - (GSB) Wielki Rogacz - Rytro

Grudniowa wycieczka na Główny Szlak Beskidzki okazała się dość wymagająca, przede wszystkim na dość ciężkie, zimowe warunki.

Na trasę wyruszyliśmy z Suchej Doliny, podeszliśmy do Obindzy, jeszcze po dość dobrej drodze, ale już po śniegu, a następnie zaczęliśmy się przebijać mocno zaśnieżonym szlakiem na Rogacze. Po zdobyciu Wielkiego Rogacza (1182 m npm) rozpoczęliśmy prawie 10 km odcinek GSB do Rytra (a już jakieś 6 km mieliśmy w nogach). Droga do Rytra…

Tętno śr.: 132 (71%)
Tętno maks.: 159 (86%)
GOT: 19
Sucha Dolina - Obindza - (GSB) Wielki Rogacz - Rytro - więcej ...
GSB: Zdynia - Rotunda - Regietów, Smerekowiec

Drugiego dnia wyjazdu andrzejkowego w Beskid Niski w 2 osobowym składzie, w zimowych warunkach zdobyliśmy Rotundę. Przy tej okazji mieliśmy przyjemność oglądać, co dopiero wyremontowany cmentarz wojenny nr 51, w pięknej, zimowej scenerii. Z Rotunde zeszliśmy do Regietowa Niżnego, a potem szosą ruszyliśmy w kierunku Smerekowca, myślałem że uda mi się jeszcze odwiedzić cmentarz wojenny z Smerekowcu, ale na 500 metrów przed cmentarzem zwinął nas nasz autobus.

GOT: 8
GSB: Zdynia - Rotunda - Regietów, Smerekowiec - więcej ...
Łosie - Uście Gorlickie

Wraz z PTTK Bochnia wybrałem się na dwudniowy wypad w Beskid Niski, chodzenia miało nie być za wiele, ale w drugi dzień był przewidziany, krótki odcinek GSB ze Zdyni przez Rotundę do Regietowa Niżnego, a że tego odcinka GSB mi brakuje, więc postanowiłem jechać.

Pierwszego dnia ruszyliśmy z Łosi, gdzie odwiedziłem cmentarz wojenny nr 71, a grupa zwiedzała "zagrodę maziarską", przez Klimkówkę do Ujścia Gorlickiego, gdzie zawitałem na kolejny cmentarz wojenny.

GOT: 15
Łosie - Uście Gorlickie - więcej ...
Luboń Wielki percią Borkowskiego

Wraz z siostrą wybrałem się na Luboń Wielki, niby łatwo, ale postanowiliśmy, że wejdziemy na szczyt szlakiem żółtym od Rabki - Zaryte, czyli tzw. percią Borkowskiego. Trasa piękna, szczególnie podejście po "gołoborzu", ale od samego początku dość stroma i męcząca.

Widoczność w stronę Gorców i Tatr (widok z gołoborza) była taka sobie, ale widoczność ze szczytu na wzgórza Beskidu Makowskiego i Wyspowego była całkiem niezła.

W dół zeszliśmy szlakiem niebieskim, praktycznie w to samo miejsce…

Tętno śr.: 117 (63%)
Tętno maks.: 148 (80%)
GOT: 14
Luboń Wielki percią Borkowskiego - więcej ...
Mogielica - 1170 m npm

Dziś postanowiłem zdobyć ponownie Mogielicę (1170 m npm) najwyższy szczyt Beskidu Wyspowego. Byłem już kiedyś na tej górze (łatwiejszą drogą z córką na plecach), ale potrzebowałem ją zaliczyć ponownie do Korony Gór Polskich. Razem z siostrze podszedłem szlakiem niebieskim z Jurkowa, jednak tuż przed szczytem zrobiliśmy mały trawers, który przedostaliśmy się na Halę Stumorgową i dopiero z niej szlakiem (żółty i niebieski) zdobyliśmy szczyt

W dół zeszliśmy szlakiem zielonym na przełęcz…

Tętno śr.: 122 (66%)
Tętno maks.: 154 (83%)
GOT: 15
Mogielica - 1170 m npm - więcej ...
GSB: Pustelnia Św. Jana - Kąty

Kolejny odcinek Głównego Szlaku Beskidzkiego pokonany.

Tętno śr.: 116 (63%)
Tętno maks.: 159 (86%)
GOT: 20
GSB: Pustelnia Św. Jana - Kąty - więcej ...