Moje aktywności

Minęły 3 tygodnie od imprezy na orientacje organizowanej na \"moich\" terenach w której niestety nie poszło mi za dobrze. Dokładnie trzy tygodnie temu walczyłem na II etapie Galicja Orient, dziś pogoda była piękna, więc postanowiłem jechać i zaliczyć punkty z trasy pucharowej nr 40, 37 i 35, które na zawodach opuściłem. Nie jako przy okazji zaliczyłem jeszcze punkty 33, 38 i 36, które były po drodze:)

Znowu nie miałem za wiele czasu na jeżdżenie, więc nie mogłem odjechać całej trasy II etapu GO, wybrałem więc tylko kilka punktów. Na początek pojechałem do Gierczyc i rozpocząłem szosowy podjazd pod Czyżyczkę, za kulminacją asfaltu skręciłem w prawo w kierunku Buczyny na punkt który na zawodach był oznaczony jako 33. Tym razem dojechałem bez problemu, ale stwierdziłem, że ścieżki przez pole którą trzeba jechać na wprost gdy droga skręca w lewo po prostu nie widać ([zdj]02[/zdj]), jest tylko zaorana i zarośnięta trawą łąka, ścieżka pojawia się dopiero po przejechaniu tej łąki ([zdj]05[/zdj]). Dalej już bez problemów, fotka pod kapliczką (pkt 33 - [zdj]08[/zdj]), kilka fotek widoków z tego miejsca i jazda dalej.

Na zawodach kolejny błąd popełniłem nie skręcając w prawo przy krzyżu ([zdj]17[/zdj]), tylko pędząc w dół do Grabiny skąd musiałem znowu podjeżdżać. Wtedy nawet zatrzymałem się w dobrym miejscu, ale coś nie grało z nawierzchnią drogi ([zdj]19[/zdj]) i pojechałem asfaltem, który na mapie był zaznaczony jako droga nie utwardzona. Dziś pojechałem pod krzyżem w prawo, droga która jeszcze 3 tygodnie temu była szutrowa dziś jest prawie cała asfaltowa ([zdj]20[/zdj]) i co więcej pozwala zaoszczędzić czas i siły, jakbym tędy pojechał na GO to na pewno dużo bym zyskał. Po dojechaniu do drogi na Nieszkowice Małe skręciłem w prawo a przy kolejnym krzyżu lewo w ścieżkę miedzy polami. Na GO nawet w planach nie miałem tędy jechać, chciałem zjechać w dół do Nieszkowic i jechać doliną Stradomki, tą ścieżkę wybrałem bo była ona w optymalnym wariancie przejazdu. Jako ścieżka w dół jest w miarę porządku da się nią zjechać (choć nie strasznie szybko) do Stradomki, ale pod górę chyba wolałbym walczyć na około po asfalcie...

Dalej już jazda jak na GO do Wieńca i drogą koło Raby do \"końca drogi\" - czyli pkt 38. Na GO chwilę go szukałem, lampion

Łapczyca - Gierczyce - Buczyna - Stradomka - Wieniec - Podolany - Kamyk - Cichawka - Zonia - Królówka - Olchawa - Zawada - Gierczyca - Łapczyca - więcej ...

Koło południa pojechałem do Niepołomic, wybrałem drogi krajowe 4 i 75 i mimo iż w jednym miejscu musiałem się zatrzymać, ze względu na remont to i tak ustanowiłem rekord drogi do Niepołomic, 15,7 km pokonałem w czasie 36:03 ze średnią 26,18 km/h (dane do rynku w Niepołomicach).

W Niepołomicach wizyta u mojego kolegi w rynku i potem małe porządki na budowie. Mniej o 14:00 przyjechał Krzysiek i ruszyliśmy przez Puszczę nad Czarny Staw, jechaliśmy cały…

Łapczyca - Chełm - Targowisko - Kłaj - Szarów - Niepołomice (od mostu na Rabie DK4 i 75) - Sitowiec - Zabierzów Bocheński - Czarny Staw - Stanisławice - Kłaj - Targowisko - Chełm - Łapczyca - więcej ...

Ostatnio stwierdziłem, że coś mało w tym roku jeździłem na szosówce, a że miałem po pracy chwilę czasu w oczekiwaniu na spotkanie na budowie, to wsiadłem na mojego Peugeota i w drogę.

Celem był znajdujący się na górce drewniany kościółek w Bodzanowie, jednak tym razem postanowiłem trochę zmodyfikować pętle dojazdową. Z Niepołomic pojechałem do Staniątek, przejazd obok klasztoru i następnie jazda pod szkołę w Zagórzu, następnie skręt w prawo i przez Słomiróg do Bodzanowa. Od…

Niepołomice - Staniątki - Zagórze - Słomiróg - Bodzanów - Zakrzowiec - Staniątki - Niepołomice - więcej ...
P1 (10 min.), P2 (10 min)

Pogoda jeszcze całkiem, całkiem i jeszcze ani myślę kończyć sezonu rowerowego, ale z myślą o zimie nabyłem rower stacjonarny i dziś właśnie nadszedł czas na małe testy.

Rower kupiłem na allegro - używany ergometr. Długo zastanawiam się jaki rower wybrać, trzy lata temu kupiłem na allegro tani trenażer - sprzęt dość dobry, niestety zabrakło mi zapału do jazdy. Trenażer stał w piwnicy i trzeba było całej wyprawy by się wybrać pokręcić, musiałem się przebrać, zabrać…

P1 (10 min.), P2 (10 min) - więcej ...

W niedziele nie miałem zbyt wiele czasu na rowerowanie, postanowiłem się wybrać więc na stosunkowo łatwą wycieczkę do Uścia Solnego w poszukiwaniu ujścia Raby do Wisły. Kiedyś dawno temu bo w 2009 roku przy okazji wycieczki do Szczurowej postanowiłem poszukać miejsca gdzie Raba wpada do Wisły, ale wtedy mimo walki z ciężkim terenem miejsca tego nie znalazłem. Tym razem miało być inaczej, przed wyjazdem zrobiłem analizę mapy i zdjęć google z których wywnioskowałem, że w…

Łapczyca - Bochnia - Proszówki - Gawłówek - Mikluszowice - Wyżycze - Bieńkowice - Niedary - Uście Solne - Niedary - ujście Raby do Wisły - Uście Solne - Cerekiew - Bessów - Bogucice - Majkowice - Gawłów - Słomiana - Krzyżanowice - Bochnia - Łapczyca - więcej ...

Pojechałem do Niepołomic załatwić parę spraw na budowie. Do Chełmu jazda jak zwykle, ponieważ było mi trochę chłodno, więc pod górki cisnę z całej siły, dojazd do Chełmu i zjazd do drogi nr 4. W tym momencie wpadłem do pomysł by do Niepołomic jechać drogami krajowymi, kawałek 4 i potem 75 i przy okazji sprawdzić czy nowa warstwa asfaltu na DK75 jest w końcu równa.

Po DK4 szybko i bez problemów poboczem szosy, w Targowisko…

Łapczyca - Chełm - Targowisko (DK 75) - Kłaj - Szarów - Niepołomice - Szarów - Kłaj - Chełm - Łapczyca - więcej ...

Miałem jeździć dziś szosówką w okolicach Niepołomic, ale jakoś tak wypadło, że musiałem wcześniej jechać do Łapczycy, więc zrobiłem wycieczkę na crossie po szosach wokół pasma Czyżyczki.

W zasadzie miałem plan jechać w pobliże punktu nr 40 z II etapu Galicja Orient i zobaczyć czy dobrze zrobiłem, że na zawodach sobie ten punkt odpuściłem, ale jak już jechałem to stwierdziłem, że jest już trochę późno. Postanowiłem więc zmienić plan i zrobić rajdy wokół Czyżyczki, nową…

Łapczyca - Siedlec - Nieszkowice Małe - Stradomka - Sobolów - Nieprześnia - Gierczyce - Moszczenica - Łapczyca - więcej ...

W najnowszym numerze Rowertour redaktor naczelny, zachęca żeby wyjść na rower i zapolować na czerwony październik:) Pojechałem więc do Puszczy Niepołomickiej poszukać śladów jesieni, nie ma ich jeszcze za wiele, z drzew lecą pojedyncze liście, a te na drzewach są jeszcze w większości zielone.

Od tygodnia nie jeździłem na rowerze i już na pierwszych metrach poczułem, że forma jest raczej słaba. Na podjeździe pod Górny Gościniec w Łapczycy, kręciłem powoli i wyraźnym trudem, mięśnie były…

Łapczyca - Bochnia - Damienice - Czarny Staw - Osikówka - Stanisławice - Kłaj - Chełm - Moszczenica - Łapczyca - więcej ...
Punkty z trasy pucharowej nr: 31, 33, 38, 39, 36, 34, 32

Na drugi etap Galicja Orient pojechałem sam, Krzysiek po wczorajszym dniu miał dość. Ja podczas całej trasy też czułem spore zmęczenie, dlatego też wróciłem na metę już o 12:50 (limit czasu do 14:00) z 7 punktami, ale na więcej po prostu już nie miałem siły.

Start o godzinie 9:00 wraz ze wszystkimi zawodnikami, którzy do lidera po I etapie mieli stratę większą niż 1 godzina. Dostaję mapę, do zaliczenia 10 punktów, trasa wygląda na łatwiejszą…

Punkty z trasy pucharowej nr: 31, 33, 38, 39, 36, 34, 32 - więcej ...
Punkty trasy pucharowej: 2, 3, 5, 4, 10, 9, 11, 12, 14, 15, 8

Pierwszy etap Galicja Orient w którym wystartowałem z Krzyśkiem okazał się niestety wielką porażką. Chyba źle zaplanowaliśmy trasę i w rezultacie strasznie się zmęczyliśmy osiągając marny wynik czyli 11 zaliczonych punktów na 18. Nie zaliczyliśmy między innymi 3 punktów trasy piknikowej, które mieliśmy po drodze do bazy na które po prostu zabrakło nam czasu. Na metę wpadliśmy tuż przed 18:00 ledwo mieszcząc się w limicie czasu - klęska:(

W zasadzie mieliśmy…

Punkty trasy pucharowej: 2, 3, 5, 4, 10, 9, 11, 12, 14, 15, 8 - więcej ...