Średnio na aktywność: 75.31 km
Do Sandomierza dz. 2

W zasadzie pierwszy nocleg planowałem w okolicach Szczucina, ale ponieważ ciężko było coś znaleźć, więc nocowaliśmy znaczenie bliżej, drugiego dnia trzeba było, więc tą stratę nadrobić. Pierwszy około 24 km odcinek do Szczucina pokonaliśmy dość, sprawnie, choć momentami wiatr mocno nam przeszkadzał.

Po przerwie śniadaniowej w Szczucinie ruszyliśmy na wschód drogami powiatowymi, po przejechaniu bardzo długim prostych, skręciliśmy w końcu w Sadkowej Górze, przez którą dojechaliśmy do Gawłuszowic. Dalej już bardzo bocznymi drogami, dojechaliśmy do…

Kadencja: 48
Kalorie: 2093 kcal
Do Sandomierza dz. 2 - więcej ...
Do Sandomierza dz. 1

No i w końcu nastąpił ten dzień, pierwsza od dłuższego czasu wyprawa rowerowa. Tym razem do Sandomierza z bocheńskim PTTK, tak się złożyło, że byłem pomysłodawcą tej wycieczki a co za tym idzie pilotem grupy. Ponieważ uczestnicy zjeżdżali z kilku miejsc to na miejsce zbiórki wybraliśmy Uście Solne.

Ja z domu wyjechałem już o 7:40, bo chciałem mieć pewność, że się nie spóźnię. Wybrałem drogę wałami, choć początkowo trochę się bałem, że może tam mocno…

Kadencja: 48
Kalorie: 1972 kcal
Do Sandomierza dz. 1 - więcej ...
Wycieczka do Nowego Sącza - dz. 2

Nowy dzień powitał nas słoneczną pogodą, było dość ciepło jak na godziny poranne, więc pełni animuszu ruszyliśmy mocno pod górę. Na początek musieliśmy dokończyć to co wczoraj zaczęliśmy, czyli podjechać pod przełęcz Widoma w Rozdzielu, skąd mogliśmy podziwiać widoki na okoliczne wzgórza, tle za chmurami przebijały się nawet widoki na Tatry.

Z Widomej z dół do Laskowej i potem lekko pod górkę na rynek w Limanowej, gdzie zrobiliśmy pierwszy tego dnia postój. Kolejny odcinek był…

Kadencja: 30
Wycieczka do Nowego Sącza - dz. 2 - więcej ...
Wycieczka do Nowego Sącza - dzień 1

W ramach obchodów 100 rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości postanowiłem zorganizować Rajd Rowerowy szlakiem cmentarzy wojennych do Nowego Sącza. Ponieważ trasa była trudna, więc chętnych niestety za wielu nie było, połączyliśmy więc siły ze SP w Niepołomicach i uzbieraliśmy łącznie 10 uczniów, który postanowili się zmierzyć z trudną trasą przez bocheńskie pogórze.

Pierwszego dnia wycieczki musiałem oczywiście dojechać do pracy, a następnie już z uczniami pojechaliśmy przez Puszczę Niepołomicką do Damienic, odwiedzając po drodze cmentarz…

Kadencja: 36
Wycieczka do Nowego Sącza - dzień 1 - więcej ...

Z pociągu do domu

Jak tak sobie jechałem pociągiem z Tarnowa do Staniątek, nastąpiło załamanie pogody. Gdy wysiadłem z pociągu to powitała mnie ulewa w której musiałem wrócić do domu. Niestety te 3 kilometry na koniec wyprawy sprawiły, że będę musiał czyścić rower po tej wyprawie, a przez dwa udało mi się uniknąć deszczu:)

Tętno śr.: 126 (68%)
Tętno maks.: 137 (74%)
Z pociągu do domu - więcej ...
Cmentarze dz. 2

Drugiego dnia rano wyruszyłem z Gorlic w kierunku Biecza, odwiedzają oczywiście przy okazji cmentarze po drodze. Do Biecza miałem około 12 km, ale zanim dotarłem na rynek w Bieczu to minęło dobre 2,5 godziny, na miejscu śniadanie i i już pełnym słońcu przy wysokiej temperaturze ruszyłem dalej.

Przede mną zaczęły pojawiać się coraz wyższe górki z kulminacją w Paśmie Brzanki. Po przedarciu się przez górki dojechałem do Ryglic gdzie znów zrobiłem krótki postój, dalej pojechałem…

Tętno śr.: 117 (63%)
Tętno maks.: 153 (82%)
Cmentarze dz. 2 - więcej ...
Cmentarze dz. 1

Z pociągu wysiadłem po niecałej godzinie jazdy w Bogumiłowicach (jedna stacja przed Tarnowem) i ruszyłem na poszukiwanie cmentarzy wojennych. Jechałem przez Wojnicz, Zakliczyn, Gromnik, Ciężkowice, Łużną, Stróżówkę aż do Gorlic. Tego dnia odwiedziłem 32 cmentarze wojenne z okresu I wojny, niektóre znajdowały się przy drodze, lub jej pobliżu, niektóre były na cmentarzach parafialnych ale niektórych musiałem szukać po krzakach (szczególnie dwa cmentarze w Stróżówce dały mi ostro w kość).

Najciekawsze cmentarze wojenne na które trafiłem…

Tętno śr.: 120 (65%)
Tętno maks.: 153 (82%)
Kalorie: 2099 kcal
Cmentarze dz. 1 - więcej ...

Do pociągu

Wstałem wcześnie rano z zamiarem wyruszenia na 2 dniową wycieczkę rowerową po cmentarzach wojennych między Tarnowem i Gorlicami. Rano było zimno, a na początek miałem do pokonania 3 kilometry do Staniątek, skąd pociągiem o 5:41 miałem jechać w kierunku Tarnowa.

Do pociągu - więcej ...
Wycieczka szkolna do Solca - powrót

Drugiego dnia wycieczki trzeba było wrócić do domu. Początkowa plan zakładał dość pagórkowatą trasę przez Wiślicę i Kazimierzę Wielką, ostatecznie udało się przekonać kierownika wycieczki do lekkiego "spłaszczenia" trasy.

Początkowy odcinek to około 20 km jazdy do zabytkowej Wiślicy, tam zrobiliśmy postój i zwiedziliśmy bazylikę. Jednak najtrudniejszy okazał się kolejny odcinek do miejscowości Bejsce, po drodze pojawiło się kilka górek, które w upale powyżej 30 stopni dały nam się mocno we znaki. Po przerwie w Bejscach,…

Kadencja: 68
Wycieczka szkolna do Solca - powrót - więcej ...
Wycieczka szkolna do Solca

Wraz z uczniami klasy VII wybrałem się na dwudniową wycieczkę rowerową do Solca Zdroju. Dołączyliśmy się do wyjazdu organizowanego przez Gimnazjum w Niepołomicach, ostatecznie w wycieczce wzięło udział 10 uczniów i 3 nauczycieli. Dla nas wyjazd zaczynał się spod szkoły, natomiast reszta wyprawy wyruszała spod niepołomickiego gimnazjum, musieli więc pokonać dodatkowo 13 km.

Z Woli Zabierzowskiej pojechaliśmy na wał Wisły, którym z drobnymi zjazdami dotarliśmy do Górki w pobliżu Szczurowej. Dalej skierowaliśmy się na Wietrzychowice,…

Tętno śr.: 107 (58%)
Tętno maks.: 155 (83%)
Kadencja: 73
Wycieczka szkolna do Solca - więcej ...